واکنش گروههای مقاومت به افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین های اشغالی

واکنش گروههای مقاومت به افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین های اشغالی
چهارشنبه 9 فروردين 1402 - 20:02

گروههای مقاومت فلسطین، گشایش سفارت جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی را در ادامه ناکامی «تل آویو» در مقابله با برنامه هسته ای ایران دانستند و از مردم جمهوری آذربایجان خواستند این اقدام را رد کنند.

العالم آسیا

جمهوری آذربایجان پس از سه دهه روابط با رژیم صهیونیستی ، تصمیم به گشایش سفارت خود در "تل آویو" گرفت، اقدامی که خشم گسترده فلسطینی ها را برانگیخت، به ویژه اینکه این تصمیم توسط کشوری با اکثریت مسلمان گرفته می شود، حتی اگر از سال 1992با این رژیم روابط اقتصادی داشته باشد.

حازم قاسم سخنگوی حماس به شبکه العالم گفت: این رفتار جمهوری آذربایجان تجاوز به مردم ما و حقوق مسلم آنها در این شهر مقدس است. این شهر فلسطینی، عربی و اسلامی است و همین گونه نیز باقی خواهد ماند. از جمهوری آذربایجان می خواهیم از این اقدام بازگردد در غیر این صورت تجاوز آشکار به ملت فلسطین خواهد بود.

داوود شهاب سخنگوی جهاد اسلامی نیز به خبرنگار العالم گفت: ما این اقدام جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که «اسرائیل با هدف بی‌ثبات کردن و ایجاد ناامنی در منطقه به دنبال جای پایی در کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران است».

ناظران معتقدند گشایش سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین های اشغالی هیچ دستاوردی برای این کشور نخواهد داشت همانطور که برای برخی کشورهای عربی پیش از آن، هیچ دستاوردی نداشته است زیرا این یک اشتباه تاریخی است که دولت و مردم جمهوری آذربایجان زمانی بدان پی خواهند برد که در باتلاق رابطه با این رژیم نژادپرست بیافتند، رژیمی که فقط به دنبال منافع خود است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها