التهاب در رژیم صهیونیستی؛ از مناقشه تصویب گارد ملی تا وعده انتقام گیری ایران

التهاب در رژیم صهیونیستی؛ از مناقشه تصویب گارد ملی تا وعده انتقام گیری ایران
دوشنبه 14 فروردين 1402 - 10:49

خبر: صبح یکشنبه رژیم صهیونیستی حمص سوریه را بمباران کرد و سپس به زعم خود از سرنگونی پهباد ایرانی در داخل اسراییل (۱۵كيلومتر داخل این رژیم) سخن گفت و دیشب نیز انفجار در منطقه المزه سوریه ابتدا حاصل هجوم هوایی اسرائیل و بعد در نتیجه انفجارخودرو اعلام شد.

تحلیل:
ـ در همین حال مساله تاسیس "گارد ملی" در رژیم صهیونیستی که در اثنای شلوغی و اعتراضات در اسراییل سر زبانها افتاده بود، حالا مورد موافقت نتانیاهو قرار گرفته است.
اگر چه فکر تشکیل این "گارد ملی" به دو یا سه سال پیش برمی گردد، اما درحالی نهایی شد که مخالفان کابینه نتانیاهو علیه آن موضع گرفته و به مخالفت با آن خاستند. به نطر می رسد اعضای این تشکل نظامی و امنیتی جدید چنانکه اعلام شده، بیشتر از میان شبه نظامیان وفادار به جناح راست افراطی خواهد بود و در واقع بناست قوه اجرایی و ضمانت بخش اجرای نیات و اهداف و ماموریتهای جناح راست افراطی این رژیم باشد. برهمین اساس هم اختیاراتی در این زمینه به ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو داده شده است. فراموش نکنیم بن گویر هنگام تصدی وزارت امنیت دایره ای بسیار موسع را برای اختیارات خود مطالبه کرده بود که تشکیل گارد ملی بخشی از این همین اختیارات می تواند باشد.
ـ به دنبال موافقت نتانیاهو با تاسیس گارد ملی جدید روشن می شود که اولا راستگرایان افراطی بنایی برکوتاه آمدن از خواسته هایشان ندارند و به هر نحوی اصرار دارند ماموریت و به زعم خود تکلیف الهیشان!!! را درشرایط تصدی قدرت عملیاتی کنند. ثانيا از درگیرشدن و تشدید اختلافات با معارضه و مخالفان کابینه اصلا ابایی ندارند. ثالثا در سایه تاسیس این نیروی جدید و در پارلمان آینده اصلاحات زمین مانده شان را با قدرت مصاعف پیگیر خواهند شد و در واقع این گام جدید گامی است ابتدایی و ضمانت بخش برای تحقق ایده ای که در سایه فشار داخلی و البته فشارهای جو بایدن رییس جمهور آمریکا، مسکوت گداشته اند. رابعا تاسیس چنین سازمان امنیتی انقدر برایشان جدیت یافته و به منزله مقوله مرگ و زندگی تبدیل شده است که هیچ ابایی از کاستن بودجه وزارتخانه های بهداشت و آموزش و اختصاص آن به تشکیلات جدید ندارند و بالاخره اینکه در سایه این اقدام می توان گفت تعریف رژیم صهیونیستی به" پادگانی نظامی" اینک بیش از هر زمانی برای معرفی اسراییل با مسما ترشده است.
ـ با این حساب و در شرایطی که نتانیاهو به زودی صاحب یک تشکیلات نظامی جدید و اختصاصی برای خود و همفکرانش می شود، تشکیلات نظامی که قطعا اعتراض های خیابانی و مخالفتهای مدنی را برنخواهد تافت، انتطار می رود از این پس بر حجم مخالفت ها با نتانیاهو افزوده شود و روزها و شب های اینده، رژیم صهیونیستی آبستن تحولات جدیدی باشد.

ـ بی ارتباط نیست که حجم حملات به سوریه در ۲۴ ساعت گدشته به طور محسوسی افزایش یافته است. نتانیاهو با جدیت اصرار دارد اعلام کند مساله سیاست داخلی همچنان ازسیاست خارجی اسراییل جداست و البته اصرار دارد با تمرکز بر ایران، قوای متشتت داخلی را برهدفی واحد و دشمنی مشترک یعنی ایران سروسامانی مجدد دهد. امروز یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای چندمین بار تاکید کرد: ما با سوریه کاری نداریم و مساله ما ایران است.

ـ بر همه این موارد باید شهادت دومین شهید ایرانی در اثر حملات چند روز پیش رژیم صهیونیستی به سوریه و وعده رسمی ایران بر گرفتن انتقام از این رژیم افزود.

پربیننده ترین خبرها