ترکیه: حمله به مسجدالاقصی بی‌اعتنایی به آزادی عبادت در اماکن دینی است

ترکیه: حمله به مسجدالاقصی بی‌اعتنایی به آزادی عبادت در اماکن دینی است
چهارشنبه 16 فروردين 1402 - 14:46

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای، یورش نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به مسجد القبلی و بازداشت تعداد زیادی از مردم روزه‌دار فلسطینی را محکوم و تاکید کرد که این اقدام نیروهای اشغالگر بی‌اعتنایی به قداست مسجد الاقصی و آزادی عبادت در اماکن دینی است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش تارنمای خبری استار، وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه با غیرقابل قبول خواندن حمله نظامیان رژیم اشغالگر قدس به صحن مسجد القبلی در مسجدالاقصی و نقض حرمت این مکان مقدس اسلامی را محکوم و اعلام کرد: حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وزارت خارجه ترکیه همچنین در بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی و گسترش سرایت این تنش‌ها به ویژه در غزه اعلام کرد: کابینه رژیم صهونیستی باید فوراً انواع تحریکات، اقدامات و حملاتی را که ممکن است منجر به تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه شود، متوقف کند.

«مصطفی شنتوپ» رئیس مجلس ملی ترکیه نیز جنایات نیروهای امنیتی اسرائیل علیه روزه داران نمازگزار فلسطینی را محکوم کرد و این اقدام نیروهای اشغالگر قدس را بی‌اعتنایی به قداست مسجد الاقصی و آزادی عبادت در اماکن دینی خواند.

وی در واکنش به اقدام نظامیان صهیونیستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: آزار و اذیت بی‌وقفه اسرائیل علیه برادران بی‌گناه فلسطینی در ماه رمضان و در ایام مقدس مسلمانان ادامه دارد. وحشیگری نیروهای امنیتی اسرائیل علیه برادران فلسطینی ما ادامه دارد. این وظیفه انسانی و اخلاقی ماست که این جنایت غیرانسانی را محکوم کنیم و از آرمان عادلانه مردم فلسطین حمایت کرده و در کنار آنها باشیم.

به گزارش ایرنا، نظامیان صهیونیستی بامداد امروز به معتکفان داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند تا معتکفان را از مسجد بیرون کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مسجد القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرده و در ادامه این حملات وارد مسجد القبلی شده و به معتکفان حمله و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به مسجد القبلی، شماری از فلسطینیان زخمی شدند ولی نظامیان رژیم صهیونیستی مانع از حضور کادر پزشکی در داخل مسجد الاقصی شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها فلسطینی را در داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی بازداشت کرده است. برخی منابع غیر رسمی گزارش دادند که در حمله وحشیانه نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد القبلی در مسجد الاقصی تا این لحظه بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها