جزئیات توافقات ایران و عربستان درگفتگوی سخنگوی وزارت خارجه با خبرنگار العالم در پکن

جزئیات توافقات ایران و عربستان درگفتگوی سخنگوی وزارت خارجه با خبرنگار العالم در پکن
پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 14:31

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد که امروز شاهد تحولات مهم و تاثیرگذاری در روابط دوجانبه ایران و عربستان سعودی و در سطح منطقه بودیم.

العالم إيران

ناصر کنعانی در گفت و گو اختصاصی با هیات اعزامی شبکه العالم به پکن گفت: اولین نشست رسمی وزرای خارجه دو کشور امروز در پکن پایتخت چین برگزار شد.

کنعانی سخنگووی تصریح کرد: طی امروز، دو جلسه علنی و غیر علنی با طرف سعودی داشتیم و گفت و گوها بحمدالله در چارچوبی تأثیرگذار و سازنده برگزار شد، دو کشور به از سرگیری روابط و استفاده از همه زمینه ها برای توسعه مناسبات فی مابین تمایل نشان دادند.

کنعانی گفت: در این جلسات با احیای روابط دو کشور و همچنین بازگشایی هر چه سریعتر سفارتخانه ها و کنسولگری ها موافقت شد و در این زمینه در روزهای آینده شاهد تبادل هیئت ها برای زمینه سازی جهت بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری های دو کشور خواهیم بود.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: دو طرف بر توافق برای آغاز روابط در جهت تامین منافع دو کشور و همچنین منافع کشورهای منطقه و حفظ صلح و امنیت در منطقه تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه این محورهای جدید برای ایجاد روابط با ثبات و امنیت کامل در منطقه است، بر اجرای خواسته ها و تصمیمات مسئولان دو کشور تاکید کرد و گفت: این امر مستلزم اجرای توافقات قبلی است. همچنین اجرای گام به گام توافقات در حوزه اقتصادی و تجارت نیز مورد توافق قرار گرفت.

کنعانی گفت: سفر و صدور روادید برای زیارت اماکن مقدسه از جمله موضوعاتی بود که مورد رسیدگی و توافق و تاکید قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها