درگیری اشغالگران صهیونیست با نمازگزاران در مسجد الاقصی + فیلم

جمعه 18 فروردين 1402 - 10:03

نیروهای اشغالگر صهیونیست بامداد امروز (جمعه) از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند و به دنبال این یورش، درگیری هایی میان آنان با نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجدالاقصی روی داد.

العالم - فلسطين

به گفته برخی منابع فلسطینی در قدس ، به دنبال یورش نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی درگیری هایی میان نیروهای اشغالگر و نمازگزاران در مسجد الاقصی رخ داد.

ویدئوی منتشر شده از یورش نیروهای اشغالگر نشان می دهد که نیروهای اشغالگر به طور وحشیانه به جوانان منطقه قدیمی قدس اشغالی حمله می کنند و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

1

نیروهای اشغالگر صهیونیستی - سحرگاه امروز جمعه - به نمازگزاران نزدیک باب حطه در منطقه قدیمی قدس اشغالی حمله کردند.

برخی منابع محلی گفتند: نیروهای اشغالگر به نمازگزاران حمله و سعی کردند مانع ورود آنها به مسجد الاقصی برای اقامه نمازصبح در سومین جمعه ماه مبارک رمضان شوند.

2

پویش "فجر عظیم" دیروز در پاسخ به حملات اشغالگران به اعتکاف کنندگان و سرکوب آنان و هتک حرمت شهرک نشینان به مسجد الاقصی و تلاش برای ذبح قربانی در عید پاک ، خواستار شرکت گسترده در نماز صبح جمعه در صحن های مسجدالاقصی شد.

این پویش در بیانیه ای مطبوعاتی بر اهمیت بسیج عمومی و مشارکت گسترده در نماز صبح در اقدامی به نشانه حمایت از نگهبانان مستقر در مسجد الاقصی و در پاسخ به فراخوان شهرک نشینان برای هجوم به این مکان و ذبح « قربانی » تاکید کرد.

مسجد الاقصی از ابتدای ماه رمضان، شاهد تشدید حملات نیروهای اشغالگر بوده است. این نیروها با شلیک گلوله های پلاستیکی، بمب های حاوی گاز و بمب های صوتی ، به سرکوب صدها اعتکاف کننده در مسجد الاقصی و بازداشت بیش از 440 نفر از آنها پرداختند و این حملات دو روز بعد نیز چند بار تکرار شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها