پس از تعطیلی چند ساله؛

بازارچه مرزی ایران و پاکستان در گذرگاه میرجاوه-تفتان گشایش یافت

بازارچه مرزی ایران و پاکستان در گذرگاه میرجاوه-تفتان گشایش یافت
يکشنبه 20 فروردين 1402 - 21:08

بازارچه مرزی "تفتان" پس از چند سال تعطیلی، در راستای اجرای توافقات دهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان، با هدف تعمیق تجارت دوجانبه بازگشایی شد.

العالم ـ آسیا

بازارچه مرزی تفتان طی سال‌های گذشته در طرف ایرانی (میرجاوه) فعال بود اما توسط پاکستان تعطیل شد.

بازگشایی این بازارچه از مطالبات جدی تجار پاکستانی از جمله ساکنان ایالت بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با سیستان و بلوچستان در ایران بود.

با پیگیری‌های سرکنسولگری ایران در کویته و نامه نگاری با مسوولان ذی ربط در بلوچستان پاکستان، بازارچه مشترک مرزی در نقطه تفتان-میرجاوه دوباره فعال شد تا گامی دیگر در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجارت مرزی میان دو همسایه برداشته شود.

«محمد صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان که به ایالت بلوچستان تعلق دارد، طی پیامی گشایش بازارچه در مرز تفتان را تبریک گفت.

وی تاکید کرد «فعالیت این بازارچه کمک بزرگی به تقویت وضعیت اقتصادی ایالت بلوچستان و از همه مهمتر موجب افزایش مراودات بازرگانی با کشور دوست و همسایه ایران می‌شود».

«فریدون پیرلورن» معاون سرکنسولگری ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای توافقات دهمین کمیته مشترک تجارت مرزی دو کشور که دی‌ماه گذشته در شهر کویته شاهد برگزاری آن بودیم، تلاش‌ها برای گشایش بازارچه مشترک در مرز میرجاوه-تفتان آغاز شد و خوشبختانه اکنون شاهد عملیاتی شدن این طرح هستیم.

وی افزود: بازارچه تفتان-میرجاوه دیروز شنبه با حضور اعضای اتاق‌های بازرگانی زاهدان و کویته، مسوولان مرزی ایران، گمرکات پاکستان و نمایندگان سازمان درآمدهای ملی این کشور افتتاح شد.

معاون سرکنسولگری ایران یادآوری کرد: این بازارچه از قبل در سمت ایران وجود داشت و اکنون طرف پاکستانی با سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی کویته تاسیس و یک درب جدید برای آن تاسیس کرد. قرار است میوه‌های گرمسیری و سایر اقلام پاکستانی به ایران صادر شود و سیمان، آهن آلات و گاز ال‌.پی.جی نیز از ایران به پاکستان صادر شود.

وی گفت: بازارچه در کل هفته بجز روز جمعه باز خواهد بود و فعالیت آن به روان سازی ترددها در مرز تفتان-میرجاوه کمک خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها