نظرسنجی: کاهش شدید حمایت از حزب لیکود و نتانیاهو

نظرسنجی: کاهش شدید حمایت از حزب لیکود و نتانیاهو
دوشنبه 21 فروردين 1402 - 13:34

بحران‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی نتانیاهو و حزب لیکود او را با چالش‌های بزرگی مواجه کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رویترز، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد حزب لیکود متعلق به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بیش از یک سوم کرسی‌های خود را در صورت برگزاری انتخابات از دست خواهد داد و نمی‌تواند اکثریت را با شرکای ائتلاف راست‌گرای خود به دست آورد. این نظرسنجی از کاهش شدید حمایت از حزب لیکود حکایت دارد.
در بحبوحه منازعه تفرقه‌انگیز بر سر برنامه‌های تشدید کنترل بر دیوان عالی، که کابینه مجبور به توقف آن شده است، و همچنین در میانه تشدید خشونت‌ها با فلسطینی‌ها، نظرسنجی کانال 13 نیوز نشان داد که بیش از دو سوم رأی‌دهندگان با عملکرد نتانیاهو در قدرت مخالف هستند.
این نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار لیکود 20 کرسی در پارلمان 120 عضوی رژیم صهیونیستی به دست می‌آورد که کمتر از 32 کرسی فعلی آن است؛ کرسی‌هایی که لیکود آنها را در انتخابات نوامبر سال گذشته به دست آورد. ائتلاف مذهبی-ملی‌گرای او نیز با 46 کرسی - در قیاس با 64 کرسی کنونی، موفق به کسب اکثریت نخواهد شد.
بر اساس این نظرسنجی، اگر انتخابات امروز برگزار شود، حزب راست میانه وزیر جنگ پیشین، بنی گانتز، با 29 کرسی در رتبه نخست قرار می‌گیرد و پس از آن حزب میانه‌رو یائیر لاپید با 21 کرسی رتبه دوم را به دست می‌آورد.
بنا بر گزارش کانال 13 نیوز، وقتی از مشارکت‌کنندگان درباره عملکرد نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر پرسش شد، 71 درصد از 699 پاسخ‌دهنده گفتند عملکرد او «خوب نیست» و 20 درصد گفتند «خوب است».

پربیننده ترین خبرها