تازه‌ترین خبر از نشست وزیران خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه

تازه‌ترین خبر از نشست وزیران خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه
پنج‌شنبه 24 فروردين 1402 - 01:34

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که سازماندهی نشست میان وزیران خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در حال انجام است.

العالم - اروپا

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که سازماندهی نشست میان وزیران خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در حال انجام است.

وی که در کنفرانس خبری در مسکو صحبت می‌کرد، افزود: «به دلیل جدول کاری پرمشغله وزیران، تاریخ این دیدار هنوز تصمیم‌گیری نشده است».

پیشتر نیز «میخائیل بوگدانوف» معاون وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو گفت: «تدارکات برای نشست وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه ادامه دارد و بهتر است هر چه زودتر این نشست برگزار شود».

بوگدانوف گفت: «ما در حال آماده شدن هستیم. باید در آینده نزدیک تاریخی را تعیین کنیم که برای هر چهار وزیر قابل قبول باشد».

وی با بیان این که معاونان وزرای خارجه چهار کشور در جریان نشست خود بر روی یک سند کار کردند، گفت «از لحاظ نظری، نشستی در چنین سطحی (نشست وزرای خارجه) باید با بیانیه نهایی به پایان برسد». این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در مورد اینکه آیا این بدان معناست که سوریه از خواسته‌های خود عقب نشینی کرده، گفت: «خیر، آنها این را درخواست نکرده‌اند».

تلاش‌ها برای برگزاری نشست چهارجانبه میان سوریه، ترکیه، ایران و روسیه در حالی جریان دارد که دمشق همچنان تاکید دارد که به حضور ترکیه در خاک سوریه باید پایان داده شود و نیروهای ترکیه از خاک این کشور خارج شوند. طبق گزارش رسانه‌های سوری، از جمله شروطی که دمشق برای عادی‌سازی روابط با ترکیه مطرح کرده، «توقف حمایت ترکیه از سازمان‌های تروریستی مسلح و کمک به مبارزه با تروریسم و عدم مداخله در امور داخلی سوریه است».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها