رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در کشور

رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در کشور
پنج‌شنبه 24 فروردين 1402 - 10:35

سازمان هواشناسی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز و برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد.

العالم - ایران

براساس اعلام این سازمان امروز (پنجشنبه) سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران فعال است و سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط ریزش تگرگ می‌شود.

همچنین در سواحل شمالی کشور به‌ویژه در غرب سواحل، افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

برپایه این گزارش، شدت بارش در شمال چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی است. در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

وزش باد در بیشتر مناطق کشور طی امروز پدیده غالب است که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

فردا (جمعه) در برخی مناطق غرب کشور، شمال غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر به‌ویژه مازندران و گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش و وزش باد رخ می‌دهد.

در این روز کاهش محسوس دما در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد و از ظهر شنبه در این مناطق، روند تدریجی افزایش دما شکل می‌گیرد.

از ظهر پنجشنبه و جمعه، نفوذ توده گرد و خاکی که در کشور عراق شکل گرفته به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشورمان دور از انتظار نیست. روز دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل شاهل وزش باد شدید و گرد وخاک خواهیم بود.

شنبه نیز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود. به‌تدریج در شب با نفوذ جریانات خنک شمالی به غرب سواحل دریای خزر، افزایش ابر و بارش در گیلان آغاز می‌شود.

یکشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پیش‌بینی می شود. دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان بارش رخ می‌دهد و بقیه مناطق کشور جوی آرام برقرار است.

بر اساس این گزارش، پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج است. از بعدازظهر جمعه و در روز شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود. پنجشنبه و جمعه دریای خزر نسبتا متلاطم است و یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها