پیامدهای سخنان رهبران محور مقاومت درباره قدس چیست؟

پیامدهای سخنان رهبران محور مقاومت درباره قدس چیست؟
جمعه 25 فروردين 1402 - 12:12

رهبران محور مقاومت در آستانه روز قدس راه قدس را ترسیم کردند و معادله قدرت برای مقابله با اشغالگران و آزادسازی فلسطین را به اثبات رساندند و تاکید کردند که آزادی سرزمین فلسطین فقط با مقاومت، سلاح و باز کردن همه جبهه ها امکان پذیر است.

العالم _ نظرکده

متخصصان امور اسرائیل معتقدند سخنرانی های رهبران محور مقاومت درباره قدس در آستانه روز جهانی قدس، به شروط آزادی فلسطین و تحولاتی پرداخت که در مناطق اشغالی، در منطقه و در خیابان های فلسطین در حال رخ دادن است.

رهبران محور مقاومت همگی تاکید کردند که آزادی فلسطین با وجود همه تحولاتی که رخ داده است، تنها بر اساس محور مقاومت یکپارچه اتفاق خواهد افتاد.

متخصصان امور اسرائیل خاطرنشان کردند که سخنان رهبران محور مقاومت بر وحدت میدان‌ها متمرکز بود، زیرا وحدت میدان ها ابزار راهبردی برای آزادسازی سرزمین فلسطین و خاری در چشم رژیم اشغالگر اسرائیل است.

رهبران مقاومت در همین حال تاکید کردند که مسئولیت بزرگ بر عهده فلسطینیان است تا در خط مقدم آزادی سرزمین خود قرار گیرند.

پژوهشگران سیاسی نیز به نوبه خود می گویند که روز جهانی قدس امسال از نظر اهمیت نمادین آن، با سال های گذشته کاملاً متفاوت است که چند دلیل دارد؛ اول انباشت قدرتی که مقاومت در ایران، یمن، سوریه و فلسطین تعبیه کرده است، دوم وحدت حول محور مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر، سوم بحران موجودیت داخل رژیم اشغالگر و نشانه های جنگ داخلی در آن و چهارم کاهش قدرت حمایتی آمریکایی از رژیم صهیونیستی که در ضعیف ترین دوران خود به سر می برد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها