سفر محمود عباس به ریاض همزمان با ورود هیأت حماس

سفر محمود عباس به ریاض همزمان با ورود هیأت حماس
يکشنبه 27 فروردين 1402 - 16:15

همزمان با سفر هیأتی از جنبش حماس به عربستان سعودی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به ریاض می‌رود.

العالم ـ فلسطین اشغالی

وبگاه روزنامه «العربی الجدید» به نقل از برخی منابع آگاه از سفر امروز «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عربستان سعودی همزمان با سفر هیأتی بلندپایه از جنبش حماس به این کشور خبر دادند.

بنابر این گزارش گفته می شود که سفر عباس به ریاض تا ۱۹ آوریل ادامه خواهد داشت و «حسین الشیخ» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

به گزارش فارس، عربستان سعودی حدود دو هفته پیش از عباس برای حضور در یک ضیافت افطار دعوت به عمل آورده بود. این در حالی است که در ماه دسامبر گذشته، در جریان حضور او در نشست سران کشورهای عربی و چین که در عربستان برگزار شد، وی موفق به دیدار با هیچ مقام رسمی سعودی نشده بود.

این در حالی است که همزمان، منابع رسانه‌ای از سفر امروز هیأتی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای ادای مناسک عمره به عربستان سعودی خبر می‌دهند.

به گفته این منابع، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در صدر هیأت حماس وارد عربستان خواهد شد و «موسی ابو مرزوق» مسئول روابط بین‌الملل، «زاهر جبارین» مسئول دفتر اسرا و جانبازان و «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از مرزهای فلسطین او را همراهی خواهند کرد.

پیشتر، موسی ابو مرزوق مسئول روابط بین‌الملل حماس گفته بود تلاش این جنبش برای بستن پرونده اختلافات با عربستان سعودی ادامه دارد و مسائل حل‌نشده در حال برچیده شدن است. ابومرزوق همچنین عنوان کرده بود که حماس از گفت‌و‌گو و بازگردانی روابط با عربستان به حالت عادی استقبال می‌کند.

پربیننده ترین خبرها