گفت وگوی وزیران خارجه عربستان و قطر درباره سودان

گفت وگوی وزیران خارجه عربستان و قطر درباره سودان
دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 - 06:25

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، وزیران خارجه عربستان سعودی و قطر تلفنی درباره آخرین تحولات سودان گفت وگو کردند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره تلاش‌ها برای توقف تشدید تنش نظامی بین طرف‌های درگیر در سودان و پایان دادن به خشونت‌ها، محفاظت از غیرنظامیان سودانی و آرام کردن تنش‌های فزاینده در داخل این کشور گفت وگو کردند.

وزیر خارجه قطر همچنین از تلاش عربستان سعودی برای خروج اتباع سعودی و شماری از شهروندان کشورهای دیگر از جمله شهروندان قطری از سودان تشکر کرد.

جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود موافقت نیروهای پشتیبانی سریع سودان با آتش‌بس ۷۲ ساعته به مناسبت عید سعید فطر و در پی درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، اما ارتش این کشور از ادامه درگیری‌ها خبر داد و سازمان جهانی بهداشت نیز آخرین آمار کشته‌های درگیری‌های مسلحانه و خشونت آمیز سودان را ۴۲۰ نفر اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها