وضعیت شهروندان سودانی در سایه نقض آتش بس +فیلم

چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 - 09:43

سومین آتش بس سودان از زمان آغاز درگیری بین ارتش و شبه نظامیان موسوم به نیروهای واکنش سریع این کشور هم پس از نقض مکرر و در سایه وخامت روزافزون اوضاع انسانی شکست خورد؛ سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن بیش از 450 نفر از آغاز این درگیری ها خبر داده و گفته که احتمالا آمار واقعی بسیار بیش از این است.

العالم - آفریقا

به گزارش العالم، با آغاز اجرای آتش بس بین ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان با میانجی گری عربستان و آمریکا، این آتش بس از همان ابتدا به دلیل درگیری های جاری در اطراف کاخ ریاست جمهوری شکست خورد. مجموع این حوادث بی اعتمادی شهروندان سودانی و خودداری آنها از خروج از خانه برای تأمین نیازمندی های آب و غذا و دارو را به دنبال داشته است به طوری که خیابان ها به طور کامل از مردم خالی شده اند.

آتش بس سه روزه بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع از دیروز (سه شنبه/ 5 اردیبهشت ماه) آغاز شد. این سومین آتش بس ناموفق در این کشور طی حدود 11 روز از آغاز درگیری های داخلی است.

دو طرف متخاصم همواره یکدیگر را به نقض توافقنامه آتش‌بس متهم می کنند.

با تشدید درگیری ها، رنج و مصائب شهروندان نیز افزایش یافته است، اغلب نانوایی ها تعطیل و آب و برق هم قطع شده اند.

بر اصر تداوم درگیری ها مردم با کمبود مواد غذایی، تعطیلی فروشگاه ها و توقف خرید و فروش و تعطیلی بانک ها و صرافی ها مواجه شده اند.


سازمان جهانی بهداشت دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان سودان از زمان وقوع خشونت‌ها در یازده روز پیش به دست‌کم ۴۵۹ نفر و زخمی ها ۴ هزار و ۷۲ نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها