مقاومت غزه یک موشک زمین به هوا آزمایش کرد + فیلم

پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1402 - 13:40

منابع خبری از آزمایش یک موشک زمین به هوا در منطقه غزه از سوی نیروهای مقاومت خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع محلی در غزه امروز (پنج شنبه) از آزمایش یک فروند موشک زمین به هوا در آسمان این منطقه خبر دادند.

به نوشته شهاب نیوز، این موشک به سمت دریا شلیک شده و در پی آن صدای انفجار بزرگی شهر غزه را فرا گرفته است. خبرنگار این وبگاه فلسطینی نوشت که مقاومت به آزمایشات تسلیحاتی خود در راستای بهبود توانایی‌هایش ادامه می‌دهد.

منابع فلسطینی و نیروهای مقاومت در غزه هنوز از نوع موشک آزمایش شده خبری منتشر نکرده‌اند، البته این گونه آزمایش‌ها مسبوق به سابقه است، به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون این هشتمین بار است که نبروهای مقاومت به شکل آزمایشی اقدام به شلیک موشک زمین به هوا می‌کنند.

شلیک این موشک‌ها در حالی است که در تنش اخیر و به هنگام حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، منابع خبری از شلیک موشک‌های زمین به هوا از سوی نیروهای مقاومت خبر داده بودند.

نیروهای گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) نیز تصاویر و ویدئوهایی از لحظه شلیک‌ موشک‌های دوش پرتاب «Strela ۲» ساخت اتحاد جماهیر شوروی که گفته می‌شود نیروهای حماس اقدام به بومی‌سازی آن کرده‌اند در شبکه‌های مجازی منتشر کردند.

به گزارش فارس، به گفته منابع نظامی و سیاسی فلسطینی، مقاومت غزه امید دارد که با توسعه این موشک‌ها، مانعی برای پرواز بی دغدغه جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز غزه شود. به خصوص اینکه از سال ۲۰۱۴ به این سو که نیروهای مقاومت از ضد هوایی ۱۴.۵ میلیمتری استفاده می‌کنند، بالگردهای اسرائیلی دیگر جرئت نزدیک شدن به غزه را ندارند و هدف این است که آسمان غزه برای پرواز هر نوع پرنده‌ای از جانب دشمن، ناامن و خطرناک باشد.

پربیننده ترین خبرها