بزرگترین عملیات تخلیه اتباع خارجی از سودان توسط عربستان

بزرگترین عملیات تخلیه اتباع خارجی از سودان توسط عربستان
شنبه 9 ارديبهشت 1402 - 15:43

شبکه العربیه اعلام کرد که عربستان با یک کشتی تجاری ۱۹۸۲ نفر از ۷۸ ملیّت مختلف را از سودان خارج کرده و به بندر جده رسانده است.

العالم ـ سودان

کشتی تجاری عربستان امروز شنبه (۲۹آوریل) ۱۹۸۲ نفر از ۷۸ ملیّت مختلف را از سودان به جده آورد تا بزرگترین عملیات تخلیه و بازگردانی خارجی‌ها از سودان انجام شود.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه»، کشتی تجاری سعودی «امانه»، ۱۹۸۲ نفر از ملیت‌های مختلف خارجی را از بندر بورتسودان به پایگاه دریایی ملک فیصل در جده منتقل کرد.

وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز درگیری‌ها میان نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان تاکنون، ۴۷۳۸ نفر از شهروندان سعودی و اتباع ۹۶ کشور دیگر توسط ریاض از خارطوم به این کشور منتقل شده‌اند.

به گزارش فارس، تشدید درگیری در سودان بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع باعث شده تا کشورها به سرعت دیپلمات‌ها و اتباع خود را از این کشور خارج کنند. برخی کشورها اتباع خود را از راه‌های هوایی بازگرداندند؛ در حالی که برخی دیگر کشتی‌هایی را به سمت بندر سودان در دریای سرخ روانه کرده‌اند تا عملیات بازگردانی انجام شود.

از روز شنبه هفته گذشته (پانزدهم آوریل) و به دلیل اختلاف‌نظر ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع، جلسات و گفت‌وگوهای ملی در سودان برچیده و با حمله غافلگیرکننده نیروهای پشتیبانی به فرماندهی «محمد حمدان» ملقب به «حمیدتی» به پایگاه‌های ارتش، درگیری‌های داخلی در این کشور آغاز شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها