گزارش لحظه به لحظه از واكنش ها به شهادت خضر عدنان

گزارش لحظه به لحظه از واكنش ها به شهادت خضر عدنان
سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 - 10:17

خضر عدنان اسیر و مبارز فلسطینی پس از گذشت 86 روز از اعتصاب غذای خود در زندان های رژیم اشغالگر صهیونیست به شهادت رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

شهادت این اسیر فلسطینی واکنش های گسترده گروه ها و محافل فلسطینی را به دنبال داشته است.

به دنبال شهادت خضر عدنان، اسیر فلسطینی اعتصاب کننده در زندان های رژیم صهیونیستی و از رهبران جنبش جهاد اسلامی، این جنبش در کرانه باختری و غزه و شهر جنین، اعتصاب عمومی اعلام کرد.

*شورای هماهنگی لبنانی و فلسطینی اسرا و آزادشدگان: به سازمانها و جمعیت های بین المللی و سازمان حقوق بشری اعلام می کنیم که شما چه موضعی در قبال این جنایت و قتل خضر عدنان دارید این ترور، عمدی و گواهی بر ماهیت جنایتکار این رژیم است.

*دفتر اطلاع رسانی اسرا: جنبش الاسیر سرگرم بررسی امکان اعتصاب غذا نا محدود در اعترا ض به سیاست بازداشت اداری رژیم صهیونیستی علیه اسرا به عنوان یکی از واکنش ها به شهادت شیخ خضر عدنان است.

*وکیل شیخ خضر عدنان: درخواست استیناف به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تشریح جنازه خضر عدنان و بازگرداندن آن به خانواده اش را داده ایم.

*دعوت هایی در ام الفحم و حیفا و عرابه در داخل فلسطین اشغالی به مشارکت در تظاهرات اعتراض امیز در اعتراض به ترور شیخ خضر عدنان عصر امروز.

*دانشگاه برزیت شهادت خضر عدنان در زندان های رژیم اشعالگر را تسلیت گفته و ضمن اعلام اعتصاب عمومی اعلام کرد که تمام فعالیت های امروز خود را متوقف می کند.

* منابع عبری از زخمی شدن یک شهرک نشین در تیراندازی به خودروی شهرک نشینان نزدیک طولکرم خبر دادند.

* گروه های ملی و اسلامی در استان قدس اشغالی: امروز سه شنبه در اعتراض به جنایت ترور شیخ خضر عدنان دست به اعتصاب می زنیم و رژیم اشغالگر را مسئول کامل این جنایت می دانیم.

* شورای عالی رهبری اسرای جنبش جهاد اسلامی در زندان های رژیم اشغالگر: خبر شهادت شهید مقاومت و نستوه خضر عدنان را که در عملیات تروریستی حساب شده و هدفمند و زبونانه دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اعلام می کنیم.

* شورای رهبری عالی اسرای جنبش جهاد اسلامی در زندان های رژیم اشغالگر: ملت مبارز و نستوه ما: قتل .. قتل.. قصاص حق واجب ماست و ما در عزم خود راسخیم.

* طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی به شبکه المسیره گفت : اعلام می کنیم که همه گزیته ها برای پاسخ به این جنایت پیش روی مقاومت است.

* کمیته هماهنگی گروه های فلسطینی در استان نابلس از اعلام اعتصاب عمومی در این استان در عزای شهید خضر عدنان که صبح امروز پس از 86 روز اعتصاب غذا به شهادت رسید، خبر داد.

* اتحادیه کل معلمان فلسطینی امروز در عزای شهید خضر عدنان اعلام اعتصاب عمومی کرد.

* اعتصاب سراسری در شهر طولکرم به مناسبت ترور خاموش شیخ خضر عدنان

* سخنگوی جنبش جهاد اسلامی به شبکه المسیره : این مقاومت است که زمان و چگونگی رویارویی با رژیم صهیونیستی را تعیین می کند.

* وزارت خارجه فلسطین: دولت اسرائیل را مسئول کامل جنایتی که به شهادت خضر عدنان انجامید، می دانیم.

* رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از لغو همه رزمایش ها در اطراف غزه پس از شلیک چند موشک از غزه خبر داد.

"لینا قاسم" ، رئیس سازمان پزشکان برای حقوق بشر: چند روز قبل از شهادت با خضر عدنان در زندان ملاقات کردم او به من گفت سعی می کند زنده بماند او می خواهد زنده بماند و حقش است که برای درمان به بیمارستان برود ، اما در عین حال گفت که آماده شهادت است و از شهادت هراسی ندارد.

* وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطینی : خواستار دریافت فوری پیکر شهید خضر عدنان برای تشییع شایسته او و تاریخ مبارزاتش هستیم.

* عبد الرحمن، فرزند شیخ خضر عدنان پیشاپیش دیگر کودکان علیه رژیم صهیونیستی ایستاده و شعار می دهد.

* شورای امور اسرای فلسطینی: آماده باش در زندان عوفر و شلیک گاز اشک آور به سمت اسرای معترض

* محمد الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی : دشمن را مسئول ترور شهید خضر عدنان می دانیم و دشمن بهای این جنایت همه جنایات خود را در حق اسرا و ملت ما پرداخت می کند.

* داوود شهاب، از رهبران جهاد اسلامی به المسیره: مقاومت ، جنایت ترور شیخ خضر عدنان را بدون پاسخ نمی گذارد.
*
مقاومت فلسطین از هر وسیله ای برای پاسخ به جنایت ترور شیخ عدنان و همه جنایات رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین استفاده می کند.

* مقاومت و نبرد با رژیم اشغالگر در کرانه باختری و غزه و سراسر فلسطین ادامه می یابد.
*
دفتر اظلاع رسانی اسرا: قطع شدن ارتباطات بین رهبران جنبش الاسیره و زندان عوفر به دنبال ترور شیخ خضر عدنان

* النخاله: ما با اراده خود راه شهادت را انتخاب کرده ایم و شیخ عدنان نمونه ای از این انتخاب بود.

* النخاله: شهادت این شیخ گویای مسیری طولانی با عنوان مسیر ملتی شجاع و نستوه است و اگر این ملت کسانی مثل شیخ خضر را نداشتند، آرمان ما به باد می رفت

* النخاله: هر روزی که در تاریخ ما سپری می شود ثابت می کند که پیروزی به اذن خدا نزدیک است و اداره شیخ خضر در نیرد طولانی مدت خود با رژیم اشغالگر کهبه شهادت او انجامید، مدال افتخاری است بر سینه ملت شجاع فلسطین.

* النخاله: شیخ خضر به عنوان قهرمان بزرگی از انبوه قهرمانان راه آزادی در جهان و پرچمی برافراشته در حرکت ما به سمت قدس ماندگار خواهد شد.

* النخاله: امروز ما مراتب وفاداری خود به همه شهدا و شیخ عدنان و همه کسانی که از این به بعد به کاروان شهدا ملحق می شوند رااعلام می کنیم . ما راه جهاد و مقاومت را تا آزادی خاک خود از قاتلان و جنایت کاران صهیونیست ادامه می دهیم.

* النخاله: این وظیفه ما برای همیشه است و بیش از هر زمان دیگری به آن پایبند هستیم. ادامه نبرد تا آزادی فلسطین سرلوحه مبارزات ماست و این نبرد به هیچ قیمتی متوقف نخواهد شد.

* النخاله: باید اهمیت مسئولیتی را که خدا برای آزادی قدس و فلسطین و اخراج اشغالگران بر عهده ما گذاشته است ، بدانیم.

* کمیته فوق العده عالی در جنبش الاسیر: اعلام عزای عمومی و آماده باش کامل در داخل همه بخش های زندان. ما از همه گروه ها می خواهیم حرکتی متناسب با این فاجعه نشان دهند و در حد مسئولیت خوددر برابراین ترور واکنش نشان دهند.

* وزارت آموزش و پرورش در غزه از ترتیب دادن برنامه هایی در عزای خضر عدنان خبر داد.

* اعتصاب سراسری در قدس اشغالی در اعتراض به ترور خضر عدنان در زندان رژیم صهیونیستی

* جنبش های جوانان و دانشجویی در رام الله به دنبال شهادت خضر عدنان، عموم ملت فلسطین را به تظاهرات علیه ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و تجمع در میدان المناره و حرکت در خیابان های این شهر در ساعت 11 صبح امروز فرا خواندند.

* جنبش فتح الانتفاضه دربیانیه ای ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت خضرعدنان به خانواده او و ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی ، از همه زنان و مردان آزاده و اسیر دربند رژیم صهیونیستی و فداکاری و استقامت آنها تجلیل و اعلام کرد که جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی ، نمی تواند اراده آن ها را درهم بشکند و خون شهدا، مایه مقاومت هرچه بیشتر خواهد شد و ما به به آزادسازی همه اسرای از زندان های رژیم صهیونیستی پایبند خواهیم بود.

* مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی : رژیم صهیونیستی پیکر شهید خضر عدنان را به مرکز پزشکی قانونی در ابو کبیر منتقل کرد.

* اسماعیل رضوان یکی از اعضای ارشد جنبش حماس با تأکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی علیه شهید عدنان بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت که این شهید به اسطوره مبارزه و مقاومت علیه رژیم اشغالگر تبدیل شد.

* مرکز پخش رژیم صهیونیستی (کان) : رایزنی های امنیتی برای بررسی امکان تسلیم پیکر خضر عدنان

* شبکه الجزیره - وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی حالت آماده باش در زندان های رژیم را افزایش داده و زندان ها را به روی جنبش اسرای فلسطینی بست.

* رسانه های رژیم صهیونیستی: بن گویر به اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل اعلام کرد که در صورت اعتصاب غذا، تحت فشار قرار خواهند گرفت.

* بن گویر به اداره زندان ها دستور داده است که با آنچه که هرج و مرج نامیده است، قاطعانه برخورد کنند.

* احمد المدلل، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی: شیخ خضر عدنان دارای روحیه مبارزه شرافتمنداتنه بود و در سنگر رزمندگان مقاومت و در حمایت از مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی ، تظاهرات ترتیب می داد.

* حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت شیخ اسیر «خضر عدنان» پس از 86 روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی را به ملت فلسطین، گروه‌های مقاومت و جنبش جهاد اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

این خبر درحال تکمیل شدن است ...

پربیننده ترین خبرها