اسلامی: در این دوره اراده کردیم که هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم

اسلامی: در این دوره اراده کردیم که هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم
سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 - 22:51

محمد اسلامی، دستیار رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفت: غرب عمدا با طرح اتهامات بی‌اساس درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مسیر پیشرفت ما را هر روز محدودتر کرده است، اما تهران مصمم است به هیاهوهای سیاسی علیه این بخش پایان دهد.

العالم - ایران

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم تجلیل از «مهدی سهرابی»، استاد پیشکسوت رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر درباره ظرفیت هسته‌ای کشور گفت: ما به لطف الهی به جایگاهی بلند دست یافته ایم و ظرفیت هسته‌ای در اختیار داریم. این جایگاه و دستیابی به تراز بالا با تلاش های فراوان به دست آمده است و وارداتی نیست. خیلی ها پول می‌دهند و می‌خرند. از ابتدا تاکنون ما با تحقیقات و تلاش عاشقانه همه عزیزان، آن را به دست آورده ایم.

وی افزود: نکته حائز اهمیت، این است که این ظرفیت‌ها و دستاوردهای ما متاثر از درونزا بودن تلاش ها و نتایج تحقیقات است.

اسلامی با اشاره به تلاش‌های سازمان انرژی اتمی برای دور کردن هیاهو از صنعت هسته‌ای تصریح کرد: ما در این دوره اراده کردیم که هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم. چون این روایتگری‌ای که صورت گرفته و اتهامات ناروایی که به کشور نسبت داده شده و موج سواری ای که رخ داده است، مسیر پیشرفت ما را هر روز محدودتر کرده است، موانع ما را هر روز زیادتر کرده است، یک شرایطی را به وجود آورده که مردم ایران هم شاید نسبت به این موضوع یک ذهنیتی داشته باشند که این صنعت هسته‌ای برای ما چه خاصیتی داشته است؟ فایده این همه هزینه برای برنامه هسته‌ای چه هست؟

وی ادامه داد: ما بسیار تلاش کردیم که در این دوره بیشتر روی سرفصل‌هایی وقت بگذاریم که می‌تواند در زندگی مردم تاثیر گذار باشد و توجیه پذیری اقدامات را بیشتر معرفی کند، تا اینکه تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم بیشتر مشهود باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: خود این موضوع نقطه آغازش تهیه یک سند راهبردی بود. با این سند راهبردی که افق بیست ساله ما را مشخص می‌کند، جهت گیری‌ها و حرکت برنامه محور ما را شکل داده است؛ امروز ما در مسیر این سند و برنامه قرار داریم و گستره فعالیت‌های ما در رشته‌های گوناگون و وابسته، موجب یارگیری و افزایش ظرفیت سازمانی ما هم در ظرفیت تحقیقاتی و هم در ظرفیت‌های صنعتی می‌شود.

وی ادامه داد: به ویژه آن بخش اساسی که می‌تواند مسیر تولید فناوری را هموار کند، بخش صنعتی سازی بوده که روی آن ما وقت گذاشتیم و امروز شاهد ظرفیت سازی صنعتی به عنوان اتفاق مکمل هستیم و موجب شده که یک شبکه دانش بنیادی بزرگ را بتوانیم تعریف کنیم و با یک شبکه دانش بنیان در جهت تحقق این سند، فعالیت ها را گسترش دهیم و مدیریت کنیم.

پربیننده ترین خبرها