صهیونیست‌ها در اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو راه‌ها را مسدود کردند

صهیونیست‌ها در اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو راه‌ها را مسدود کردند
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1402 - 14:22

اعتراضات گسترده به اصلاحات قضایی نتانیاهو و متحدانش روز پنجشنبه نیز ادامه یافت.

العالم _ فلسطین

به نقل از رویترز، اسرائیلی‌ها روز پنج‌شنبه علیه طرح جنجالی کابینه برای بازنگری در زیرساخت‌های قضائی، راه‌ها را مسدود کردند و تظاهرات به راه انداختند. با ازسرگیری فعالیت پارلمان رژیم صهیونیستی در هفته جاری پس از یک تعطیلی یک ماهه، معترضان می‌کوشند فشار را بر قانون‌گذاران تشدید کنند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، پس از فشارهای شدید و تلاش طرف‌های مختلف برای دستیابی به یک توافق، این بازنگری را در ماه مارس متوقف کرد، اما ده‌ها هزار اسرائیلی به نشانه بی اعتمادی به نیات او، از آن زمان هر شنبه شب به اعتراض ادامه داده اند.
انتظار می‌رفت که اعتراضات امروز (پنج‌شنبه) کوچک‌تر باشد، اما تظاهرکنندگان امیدوارند به دلیل مخالفت‌شان با اصلاحات اساسی، حضور خود و توانایی‌ هایشان را برای برهم زدن زیرساخت‌ها در سرزمین‌های اشغالی، به قانون‌گذاران یادآوری کنند.
جاده‌ها و تقاطع‌های اصلی در شهر تل‌آویو و سایر مناطق توسط ده‌ها معترض مسدود شد. تظاهرات در خارج از خانه‌های رئیس رژیم صهیونیستی و ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی برگزار شد. بن‌گویر در ازای توقف طرح، از نتانیاهو خواست به او درباره گارد ملی جدید اختیارات کامل بدهد؛ موضوعی که به گفته منتقدان، این گارد را به وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف شخصی او تبدیل خواهد کرد.
پلیس گفت یک معترض به دلیل ایجاد اغتشاش دستگیر شد.
رهبران معترضان رویداد روز پنجشنبه را دعوتی برای «برابری» نامیده‌اند و انتقاد خود را درباره افزایش هزینه‌های زندگی در سرزمین‌های اشغالی و معافیت‌های نظامی که به بیشتر یهودیان افراطی ارتدوکس اعطا می‌شود، مطرح می‌کنند. معترضان حوض آبی را در میدان تئاتر در تل‌آویو به رنگ سفید درآوردند تا آن را به نمادی از افزایش اخیر قیمت شیر تبدیل کنند.
طرح بازنگری زیرساخت‌های قضایی اسرائیل که توسط راست‌گراترین کابینه این رژیم ارائه شده است، صهیونیست‌ها را در یکی از بدترین بحران‌های داخلی خود فرو برده و شکاف‌های اجتماعی دیرینه را تشدید کرده است. در حالی که اعلام توقف پیشبرد تصویب این قانون تنش‌ها را تا حدودی کاهش داد، متحدان نتانیاهو او را تحت فشار قرار داده اند تا به سوی اصلاحات مد نظرش پیش برود. ناظران با این حال می گویند مذاکراتی که با هدف ایجاد راهی برای خروج از بحران انجام می‌شود، بعید است ثمربخش باشد.

پربیننده ترین خبرها