ریابکوف: روسیه و آمریکا در آستانه درگیری مسلحانه هستند

ریابکوف: روسیه و آمریکا در آستانه درگیری مسلحانه هستند
جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 05:21

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که مسکو و آمریکا در آستانه یک درگیری مسلحانه آشکار هستند اما روسیه برای جلوگیری از وقوع آن تلاش می‌کند.

العالم - اروپا

ریابکوف پنجشنبه گفت: ما تلاش می‌کنیم تا از افتادن روابط ما با آمریکا به ورطه یک مناقشه مسلحانه باز جلوگیری کنیم. ما در حال حاضر در آستانه این پرتگاه هستیم.

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد که مقام‌های آمریکایی تلاش می‌کند تا فرض «عدم مداخله واشنگتن» در حمله تروریستی اخیر به کاخ کرملین و سوءقصد به جان رئیس جمهوری روسیه را اشاعه دهند.

به نوشته تاس به نقل از بیانیه دفتر ریاست جمهوری روسیه، اوکراین اوایل روز چهارشنبه دو پهپاد برای حمله به اقامتگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کرملین اعزام کرد.

بر اساس این گزارش، پرسنل امنیتی و نظامی روسیه فورا این حمله را خنثی کردند. در این حمله آسیبی به پوتین نرسید و طبق معمول به کارش ادامه داد.

کرملین این اقدام را یک حمله تروریستی از پیش برنامه‌ریزی شده و سوءقصد به جان پوتین می‌داند. روسیه حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که اظهارات مقام‌های اوکراینی و آمریکایی مبنی بر عدم مداخله در این حمله پهپادی خنده‌دار است.

وی افزود که اوکراین ابزارها و اهداف حملاتی خود را دقیقا بر اساس چیزهایی که واشنگتن به کی‌یف می‌گوید، انتخاب می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها