آتش‌سوزی مهیب غرب کانادا را فراگرفت/ هزاران نفر مجبور به فرار شدند

آتش‌سوزی مهیب غرب کانادا را فراگرفت/ هزاران نفر مجبور به فرار شدند
شنبه 16 ارديبهشت 1402 - 12:22

در پی افزایش شدید دما در غرب کانادا، آتش‌سوزی‌های مهیبی به وقوع پیوسته است که هزاران نفر را مجبور به فرار کرده است.

العالم - آمریکا

بنا بر گزارش‌های دولتی، هزاران نفر از اهالی غرب کانادا در پی وقوع آتش‌سوزی‌های مهیب که در نتیجه دمای بالای هوا که گاهی اوقات در اوایل ماه جاری میلادی (می) از میانگین فصلی 10 درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود، مجبور به فرار از خانه‌های خود شدند.

شبکه «سی جی تی ان» گزارش کرد، جدیدترین بررسی‌های دولت کانادا حاکی از آن است که غرب و مرکز کانادا که بخش بزرگی از زمین‌های کشاورزی کانادا در این مکان‌ها متمرکز شده است در حال حاضر در شرایط «غیرعادی خشک» و حتی «خشکسالی شدید» قرار دارد.

در استان آلبرتا، منطقه‌ای که بیشترین آسیب را از آتش‌سوزی در جنگلها دیده است، بیش از 70 آتش سوزی فعال در روز جمعه در این استان گزارش شده است که چندین مورد غیرقابل کنترل است.

مقام‌های این استان اعلام کرده‌اند که 13 هزار تن از ساکنان استان آلبرتا دستور تخلیه دریافت کرده‌اند. تمرکز اصلی بر روی منطقه «فاکس لیک» (دریاچه روباه) در شمال استان آلبرتا است که حدود یکهزار و 500 هکتار در آتش سوخته است و جامعه کوچکی از 20 خانه نیز از بین رفته است.

«بریتیش کلمبیا» در سواحل اقیانوس آرام، دو برابر آسیب دیده است و چندین آتش‌سوزی در این استان فعال است و این در حالی است که جنوب این استان با ذوب سریع برف‌ها تهدید می‌شود که موجب بالا آمدن سطح روخانه‌ها و سرریز شدن آب رودخانه‌ها می‌شود.

طبق گفته مقام‌های محلی، بارش‌های سنگین طی روزهای آینده احتمالاً اوضاع را در استان بریتیش کلمبیا وخیم‌تر خواهد کرد.

مقام‌های استانی در بیانیه‌ای اعلام کردند: «چندین روز دمای غیرمعمول گرم موجب ذوب سریع برف‌ها و جریان سریع آب در اکثر بخش‌های بریتیش کلمبیا شده است و در برخی مناطق احتمال وقوع سیل است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «احتمال سیلاب و سیلاب شدید در مناطقی که با بارش شدید مواجه هستند، وجود دارد».

به گزارش فارس، در سال‌های اخیر، غرب کانادا بارها تحت تأثیر آب و هوای شدید قرار گرفته است که شدت و فراوانی آن به دلیل گرم شدن کره زمین افزایش یافته است.

بریتیش کلمبیا علاوه بر سیلاب فاجعه‌بار، دو سال پیش تحت تأثیر اثرات یک گنبد حرارتی تاریخی قرار گرفت که در نتیجه آن‌ صدها نفر جان خود را از دست دادند و آتش‌سوزی‌های مهیبی به وقوع پیوست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها