بازتاب شهادت «خضر عدنان» بر اوضاع امنیتی رژیم صهیونیستی

شنبه 16 ارديبهشت 1402 - 21:34

یک کارشناس امور خاورمیانه گفت: «اسیر شهید «خضر عدنان» هم در زمان آزادی در بیرون از زندان های «اسرائیل» همیشه برای دشمن اسراییلی دردسرساز بود و هم زمانی که در داخل زندان ها در اسارت بود دردسر بزرگی برای دشمن صهیونیستی بود.»

العالم - فلسطین اشغالی

مصطفی اللداوی کارشناس امور خاورمیانه، در گفتگو با شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه شهید اسیر به پایداری، صلابت، ایمان و حفظ اسرار معروف بود و همواره دشمن صهیونیستی را به چالش می کشید، اظهار داشت: «او همیشه دشمن صهیونیستی را به چالش می کشید، چه در زمان اسارت و چه در زمان آزادی، رژیم صهیونیستی را به هراس و نگرانی می انداخت.

وی تصریح کرد، او هرکجا می رفت از مقاومت صحبت می کرد و امروز نیز شهادت او باعث ایجاد یک بحران بزرگ برای «اسرائیلی ها» شده و همه آنها را در یک سردرگمی بزرگ قرار داده است؛ چرا که آنها انتظار نداشتند این مرد که هفت بار اعتصاب غذا کرده بود، این بار این قضیه برای آنها دردسرساز شود.»

اللداوی افزود: «با این حال شهادت او به نماد بزرگ مبارزاتی برای فلسطینی ها تبدیل شده است و این شهید دیگر فقط متعلق جنبش جهاد اسلامی نیست، بلکه نماد همه فلسطینی ها است و «اسرائیلی ها» ترس زیادی دارند که این واقعه امنیت آنها را به هم بزند. به همین دلیل پیکر او را گروگان گرفته و از تحویل آن به خانواده اش امتناع می ورزند زیرا از آن بیم دارند که تشییع جنازه وی از سوی فلسطینیان باشکوه برگزار شود که در آن صورت آغاز یک انتفاضه بزرگ خواهد بود. بنابراین این مساله تبدیل به معضلی بزرگ برای صهیونیست ها خواهد شد.»

وی همچنین به توجه رسانه های دشمن صهیونیستی به شهادت خضر عدنان و بازتاب ترس اشغالگران از عواقب شهادت وی پرداخت که در اعتراض به بازداشت خودسرانه و غیر قانونی دست به اعتصاب غذا زده بود.

کارشناس امور خاورمیانه در ادامه به معادله جدید تحمیل شده توسط مقاومت فلسطین بر اشغالگران پس از پاسخ موشکی غزه در واکنش به شهادت خضر عدنان پرداخت و خاطرنشان کرد که چنین واقعه ای هیچگاه به نفع دشمن صهیونیستی نیست.

وی در ادامه به اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: که هسته اصلی جامعه صهیونیستی درگیر اختلافات است به طوری که نیمی از صهیونیست ها در مقابل نیمی دیگر قرار گرفته اند.

پربیننده ترین خبرها