گزارش العالم از درگیری های خارطوم؛ نگاه ها به سوی شهر جده معطوف است

گزارش العالم از درگیری های خارطوم؛ نگاه ها به سوی شهر جده معطوف است
يکشنبه 17 ارديبهشت 1402 - 22:18

درگیری هایی در اطراف کاخ ریاست جمهوری در خارطوم طی ساعات گذشته رخ داد، اما اکنون وضعیت کمی آرام شده و  درگیری های مستقیمی میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در مرکز، خیابان ها و کوچه های خارطوم در حال وقوع است.

العالمآفریقا

طارق ابو شوره خبرنگار العالم در سودان گزارش داد، برای اولین بار درگیری مستقیم میان دو طرف در مرکز شهر خارطوم و بمباران اطراف کاخ ریاست جمهوری رخ داد که البته اکنون متوقف شده است.

بنابر این گزارش، مناطق ام درمان و بحری، شاهد آرامش است البته صدای تیراندازی به گوش می رسد. کارخانه های منطقه صنعتی بحری، نیز به طورکامل تخریب شده است.

درگیری های سوداندر این درگیری ها این مناطق صنعتی، مورد غارت و چپاول قرار گرفته ، اما وضعیت عمومی منطقه بحری به دنبال توافق های آتش بس و مذاکرات صلح جده که سودانی ها به آن امید بسته اند، نسبت به روزهای گذشته تا حدودی آرام تر است. مردم سودان امیدوارند با این آتش بس گشایشی هرچند کوتاه در وضعیت انسانی رخ دهد و جنگ با آتش بس پایان یابد.

درگیری های خارطوم، پایتخت سودان، با وجود گفتگوهای جاری میان دو طرف درگیری در شهر جده عربستان برای برقراری آتش بس ادامه دارد.

همزمان با مذاکرات جده در عربستان سعودی میان نمایندگان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، خارطوم، شاهد درگیری ها میان دو طرف درگیری با توجه به ادامه اتهام زنی های دو طرف است.

ارتش سودان نیز با اعلام دستاوردهای میدانی خود از مقابله با حملات نیروهای واکنش سریع و وادار کردن آنها به عقب نشینی و تسلط بر بخش هایی از منطقه بحری خارطوم خبر داد ، این درحالی است که برخی منابع محلی از وقوع انفجارها در خارطوم و تجدید درگیری در اطراف کاخ ریاست جمهوری و خیابان فرودگاه، به دنبال حملات هواپیماهای ارتش خبر داده و خاطرنشان کردند که نیروهای واکنش سریع نیز به مقابله با این حملات پرداختند.

درگیری ها در سودان همچنان ادامه دارد و نگاه ها به سوی شهر جده معطوف است که میزبان مذاکرات اولیه میان نمایندگان دو طرف درگیری است که از حدود سه هفته پیش در چارچوب یک ابتکار سعودی-آمریکایی ادامه دارد، به این امید که این دور از مذاکرات سودان را به مسیر روند مذاکرات آتش بس و صلح پایدار بازگرداند.

پربیننده ترین خبرها