صنعا: مزدوران ائتلاف سعودی در حال تجدید قوا در جبهه‌های جنوبی و شرقی هستند

صنعا: مزدوران ائتلاف سعودی در حال تجدید قوا در جبهه‌های جنوبی و شرقی هستند
دوشنبه 18 ارديبهشت 1402 - 04:22

رئیس سازمان اطلاعات نظامی وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن عصر یکشنبه در دیدار با مشاور نظامی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن گفت که مزدوران ائتلاف سعودی درحال تجدید قوا در جبهه‌های جنوبی و شرقی هستند.

العالم-يمن

«عبدالله یحیی الحاکم» رئیس سازمان اطلاعات نظامی در وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن با «آنتونی هایوارد» مشاور نظامی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در صنعا دیدار و گفت وگو کرد.

الحاکم در این دیدار با بیان اینکه ما همان طور که آماده صلح هستیم، آماده بدترین احتمالات نیز هستیم، گفت: مزدوران ائتلاف سعودی از آتش‌بس سوء استفاده کردند و در حال تجدید قوا در جبهه‌های جنوبی و شرقی یمن هستند.

وی افزود: سران یمن به دنبال صلح عادلانه و شرافتمندانه‌ای هستند که تمامیت ارضی، استقلال، عزت و کرامت این کشور را حفظ کند.

رئیس سازمان اطلاعات نظامی یمن با بیان اینکه ائتلاف سعودی در روند صلح و اجرای میدانی آن مانع‌تراشی می‌کند، تأکید کرد: اقدامات پنهانی طرف مقابل در زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، محاصره و مواضع جدید به دقت رصد می‌شود.

این فرمانده یمنی اضافه کرد: ائتلاف سعودی باید هرج ‌و مرجی را که در منطقه ساحلی و عدن و به صورت کلی در جنوب یمن پدید آورده است، مهار کند.

الحاکم در ادامه بر لزوم افزایش اعتماد در آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی و حل سایر مسائل انسانی و آزادی همه اسرای یمن تأکید کرد.

از سوی دیگر هایوارد هم با بیان اینکه در راستای صلح و آتش‌بس تلاش خواهد کرد، گفت که باید تمامی مشکلات مربوط فرآیند صلح حل شود و بر ادامه کار تا رسیدن به مسیر درست برای حل مشکلات مربوط به موفقیت روند صلح، تاکید کرد.

این در حالی است که یک هیات عربستانی شامگاه شنبه (۱۹ فروردین ماه) وارد صنعا شد. در این سفر بی سابقه که نخستین سفر یک هیات عربستانی به صنعا پس از آغاز جنگ علیه یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴ بود، طرفین برای نشان دادن حسن نیت خود با آزادی ۹۰۰ اسیر از دو طرف موافقت کردند.

پیش از این نیز خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع یمنی نوشته بود که آتش بس جدید ممکن است حاوی چندین نکته از جمله از سرگیری صادرات نفت از میادین نفتی در جنوب و از مارب در شمال، لغو تمام محدودیت‌ها در بندر الحدیده، گسترش پروازها به فرودگاه صنعا و باز کردن تمام راه‌ها بین مناطقی باشد که تحت کنترل دولت نجات ملی یمن و قسمت‌هایی که تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها