تحرکات مذبوحانه آمریکا برای برگرداندن منطقه به وضعیت قبل از توافق تهران- ریاض

تحرکات مذبوحانه آمریکا برای برگرداندن منطقه به وضعیت قبل از توافق تهران- ریاض
دوشنبه 18 ارديبهشت 1402 - 14:33

نشریه آمریکایی بلومبرگ، روز گذشته در گزارشی به نقل از برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا نوشت که ایالات متحده قصد دارد تا پایان تابستان بیش از 100 شناور بدون سرنشین را که به آنها ربات‌های دریایی نیز گفته می‌شود در خلیج‌فارس مستقر سازد.

العالم- کشکول

در گزارش بلومبرگ آمده است ایالات متحده برای استقرار این شناورها برنامه‌ریزی می‌کند تا بدین ترتیب بتواند متحدانش در خاورمیانه را متقاعد سازد که گشت‌زنی‌ها را "برای مقابله با ایران" تسهیل کند.

هدف از تلاش‌های مذبوحانه‌ای که آمریکا در منطقه خاورمیانه و به‌ویژه در منطقه خلیج‌فارس صورت می‌دهد، مانند اعزام زیردریایی‌های هسته‌ای، بمب‌افکن‌های استراتژیک، سفرهای مشکوک مقامات این کشور به منطقه و موضع‌گیری‌هایی در مخالفت با ایجاد هرگونه همگرایی میان کشورهای منطقه و همچنین موضع شرم‌آور آن درخصوص بازگردان کرسی سوریه در اتحادیه عرب این است که وضعیت منطقه را به قبل از توافق ایران و سعودی بازگرداند.

موضوع قابل توجه این است که بلومبرگ در گزارش خود اصطلاح "متقاعد کردن متحدان آمریکا" را قید کرده است یعنی اینکه آمریکا تلاش می کند تا با حربه نخ نما شده ایران هراسی این دروغ خود را به کشورهای منطقه بقبولاند که ایران "دشمن" و "تهدیدی" برای این کشورها است نه رژیم تروریست اسرائیل، و همچنین هدف از حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه حمایت از منافع این کشورها است و تامین این منافع ایجاب می‌کند که بین کشورها اختلافات و تنش ایجاد شود که البته هدف پنهان آن، بر هم زدن ثبات و امنیت کشورها و پایدار کردن حضور سرطانی اسرائیل در منطقه است.

قدر مسلم آن است که امریکا هرگز موفق نخواهد شد که دروغ خود را به کشورهای منطقه بقبولاند و تصمیم همگرایی میان این کشورها غیرقابل بازگشت است. آشتی‌ میان کشورها و حل و فصل اختلافات فیمابین و کاهش تنش‌ها در منطقه که این روزها شاهد آنها هستیم، مقدمه‌ای برای این همگرایی است و زمان تهدید جلوه دادن کشورها علیه یکدیگر در منطقه سپری شده است از این رو هیچ‌یک از تلاش‌های آمریکا نخواهد توانست قطار آشتی میان کشورهای منطقه را که با توافق ریاض و تهران شروع شده است، متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها