ارتش آمریکا برای تقابل با ایران، تدابیر نظامی خود را در خلیج فارس تقویت می‌کند

ارتش آمریکا برای تقابل با ایران، تدابیر نظامی خود را در خلیج فارس تقویت می‌کند
شنبه 23 ارديبهشت 1402 - 10:52

جان کربی از افزایش تحرکات ضدایرانی واشینگتن در خلیج فارس خبر داد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی گفتند ارتش آمریکا برای تقویت موضع نظامی در منطقه خلیج فارس پس از توقیف چندین کشتی و تانکر توسط ایران در ماه‌های اخیر تلاش خواهد کرد.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری، ضمن استفاده از عبارت جعلی «خلیج عربی» به جای «خلیج فارس» گفت: «وزارت دفاع مجموعه‌ای از اقدامات را برای تقویت موضع دفاعی ما در خلیج عربی انجام خواهد داد». کربی افزود: در هفته‌های آینده تلاشی برای «افزایش هماهنگی و قابلیت همکاری» با متحدان در تنگه هرمز انجام خواهد شد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین نیز اعلام کرد با متحدان منطقه‌ای برای افزایش قدرت مانور کشتی‌ها و هواپیماهای گشت‌زنی در اطراف تنگه هرمز همکاری می‌کند.

نایب دریاسالار بِرَد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعا‌های عجیب واشینگتن درباره ایران و بدون اشاره به قاچاق سوخت در منطقه خلیج فارس گفت: «توقیف و آزار و اذیت غیر قانونی و غیر مسئولانه کشتی‌های تجاری (از سوی) ایران باید متوقف شود».

وی ادامه داد: «هر تصمیمی در مورد موضع این نیرو پس از مشورت با متحدان‌مان اتخاذ خواهد شد و با تمایل جمعی برای تضمین امنیت و آزادی دریانوردی برای همه ملت‌ها مطابقت خواهد داشت».

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی ورتکسا، حدود یک پنجم نفت خام و فرآورده‌های نفتی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند.

پربیننده ترین خبرها