جهاد اسلامی؛ عبور از گنبد آهنین و موشک باران پایتخت اقتصادی رژیم صهیونیستی

جهاد اسلامی؛ عبور از گنبد آهنین و موشک باران پایتخت اقتصادی رژیم صهیونیستی
شنبه 23 ارديبهشت 1402 - 10:41

در نبرد پار سال رژیم اسرائیل و جهاد اسلامی بعد سه روز لاپید شروط جهاد را پذیرفت و کوتاه آمد اما این بار نتانیاهو منتهای کوشش و تلاشش این است که نسبت به رقیب خود قوی تر عمل کند تا ضمن حفظ گروه های ائتلاف خود درکابینه، به اسرائیلی ها بگوید تنها کسی است که در امر تامین امنیت شان می توانند به او اعتماد کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به همین خاطر هم هست که می گوید از دادن التزام رسمی و کتبی برای پایان دادن به پروژه ترور رهبران جهاد کوتاه نمی آید و دیروز هم ایاد الحسنی از فرماندهان برجسته گروهان های قدس را در حمله هوایی به غرب غزه به شهادت رساند... نتانیاهو امیدوار است با بالا بردن سطح تهدیدات و تصریح بر ترورها، جهاد را خسته و درمانده کند و به اصطلاح با تحمیل گونه ای رسوایی بر جهاد اسلامی هم جبران شکست پارسال را بکند و همتراز آن در قالب تحمیل شکست بر جهاد پروژه جلوگیری از تبدیل شدن این حرکت به حرکتی مانند حزب الله لبنان، حشدالشعی عراق و انصارالله یمن را کاملا عملیاتی کند.

نتانیاهو بر این باور است که بالاخره حجم آتشباری برغزه که به زعم او عاملش جهاد است، مردم غزه را خسته و درمانده خواهد کرد به ویژه که تاکنون از یک سو بیش از ۳۰شهید و افزون بر۱۰۰ مجروح به اهل غزه تحمیل کرده ،خسارات اقتصادی فراوانی ایجاد کرده و حتی گفته می شود به دلیل فقدان سوخت مردم غزه بیش از۷۰ ساعت دیگر برق نخواهند داشت.
در مقابل جهاد اسلامی هم در تهدید رژیم و اصرار بر مواضع و مطالباتش به هیچ وجه کوتاه نیامده و مکرر می گوید تا اخذ التزام و تعهد رسمی در توقف ترور فرماندهان، از حملات دست نخواهد کشید.

دیروز (جمعه) البته بادهای موافق جهاد از سوی لبنان، ایران و دیگر گروه های مقاومت هم وزیدن گرفت و تماس تلفنی نخاله و امیرعبداللهیان و کلام سید حسن نصرالله و هنیه قوت قلبی جدید برای جهاد شد، جهادی که این بار به زغم خود رژیم صهیونیستی توانسته است ۵۰۰ موشک از ۸۰۰ موشکش را از سد گنبد آهنین رژیم عبور دهد، سامانه فلاخن داوود را برای اولین بار در عمر رژیم دو مرتبه به فعالیت وادار کند. تل آویو...پایتخت اقتصادی... و البته اهداف صهیونیست ها را در شهر اشغالی قدس هدف گیری کند و بالاخره شهرک های صهیونیستی مجاور غزه ( غلاف غزه) را به یکی از ناامن ترین مناطق دنیا تبدیل کند.

به نظر می رسد در این دور از درگیری ها در دور دست های باریکه غزه ...تا قدس و حیفا...اسراییلی ها به خوبی متوجه شدند امنیت ندارند و در شهرک های مجاور غزه و بغل گوش باریکه غزه، صهیونیست هایی که پیش از این با دریافت امتیازاتی اضافی به سکونت در این منطقه رضایت می دادند زین پس یا مطالبه امتیازاتی حداکثری کنند و یا از این منطقه به داخل اسرائیل و در دوردست های باریکه غزه پناه ببرند. طبعا درچنین شرایطی سیاست های اسرائیل که از ۲۰۰۵ تا کنون با هدف ایجاد باریکه غزه به عنوان نقطه عازل و فاصل جغرافیایی و دموگرافیکی بین رژیم و فلسطینیان پیگیری و اجرا شده بود، باد هوا خواهد شد.
اشتباهات محاسباتی این دوره از جنگ نتانیاهو در غزه، به نظر در بلندمدت خود را ویژه ترنشان خواهد داد هر چند عمر این در درگیری به چند ساعت یا چند روز محدود نباشد.

پربیننده ترین خبرها