سقوط جت نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام و کشته شدن 3 خدمه

سقوط جت نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام و کشته شدن 3 خدمه
يکشنبه 24 ارديبهشت 1402 - 21:22

نیروی دریایی آمریکا از سقوط یک هواپیمای خود حین ماموریت آموزشی در جزیره‌ای در اقیانوس آرام و مرگ سه خدمه آن خبر داد.

العالم - آمریکا

نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه از سقوط یک فروند هواپیمای خود در جزیره‌ای در اقیانوس آرام و مرگ سه خدمه آن خبر داد.

به نوشته وبگاه «استرایپس» در جریان این سانحه که چهارشنبه گذشته رخ داد یک فروند هواپیمای نیروی دریایی آمریکا با سه سرنشین حین تمرین در جزیره «سن کلمنته» در اقیانوس آرام کشته شدند.

بر اساس این بیانیه منتشر شده در باره این سانحه نوع این هواپیما «لیر جت» بود و پرواز آن به عنوان بخشی از پروازهای با دقت برنامه ریزی شده مربوط به آمادگی ناوگان نیروی دریایی، در یک منطقه نظامی بود.

چندی قبل نیز یک فروند هواپیمای آموزشی «توربوپراپ تی-۶بی تکسان» نیروی دریایی آمریکا در «آلاباما» در منطقه‌ای خالی از سکنه سقوط کرد.

«لوی رید» سخنگوی گارد ساحلی ایالات متحده گفت که هواپیمای لیرجت حامل این سه خدمه ساعت ۷:۵۵ صبح چهارشنبه به وقت محلی به داخل اقیانوس آرام سقوط کرد. مقامات نیروی دریایی آمریکا گفتند که ارتباط این هواپیما با اپراتورهای تردد هوایی حدود یک مایلی جزیره قطع شد.

گارد ساحلی آمریکا اعلام کرده که نیروهای دریایی، نیروی هوایی و پرسنل حفاظت مرزی ایالات متحده در مجموع ۳۳۴ مایل مربع نزدیک محل سقوط هواپیما را جستجو کردند، اما هیچ کدام از خدمه را در میان لاشه هواپیما پیدا نکردند. اداره هوانوردی فدرال و وپنتاگون اعلام کرده‌اند که در حال بررسی علت سقوط هستند.

نیروی دریایی آمریکا سال ۲۰۲۲ را با ۱۷ سانحه در هواپیمای سرنشین‌دار به پایان رساند که شامل خسارت ۲.۵ میلیون دلاری یا بیشتر است. بر اساس داده‌های فرماندهی ایمنی نیروی دریایی آمریکا، سال ۲۰۲۱ سوانح هوایی نیروی دریایی ۱۰ مورد بود.

به گزارش فارس، چندی قبل نیز نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که یک فروند جت آموزشی این کشور نزدیک پایگاه هوایی در ایالت «می‌سی سی پی» سقوط کرد. این هواپیما از نوع هواییمای آموزشی «تی-۳۸ تالون» بود. در این سانحه خلبان این پرواز موفق به خروج اضطراری شد

پربیننده ترین خبرها