وقتی آلمان با از سرگیری روابط عربها با سوریه مخالفت می کند!

وقتی آلمان با از سرگیری روابط عربها با سوریه مخالفت می کند!
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1402 - 10:18

خبر: "آنالنا بربوک"، وزیر خارجه آلمان دیروز (چهارشنبه) در دیدار با محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دوحه ضمن مخالفت با روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه، خواستار توقف این روند "بدون برداشتن گام های ضروری به نفع ملت سوریه" شد و بر ضرورت حرکت گام به گام در این مسیر تأکید کرد.

العالم - اروپا

تحلیل

  • نمی دانیم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب چه ربطی به آلمان دارد؟ اگر این حرکت، مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل نیست، پس چیست؟ آیا وزیر خارجه آلمان می پذیرد که یک کشور عربی با پیوستن اوکراین به اتحاد اروپا مخالفت کند؟ آیا این اقدام را مداخله در امور داخلی کشورهای اروپایی نخواهد دانست؟
  • اگر این وزیر در دفاع خود از ملت ها صادق است، چرا خواستار محاکمه بوش و دار و دسته اش که باعث کشتار صدها هزار انسان و آوارگی میلیون ها نفر در عراق و افغانستان شده اند، نمی شود؟ مگر نه اینکه همین آلمان از جمله کشورهایی بود که به افغانستان و عراق نیرو فرستاد؟ آیا الان نباید مقاماتش محاکمه شوند؟
  • وی سال گذشته نیز در سفر به خاورمیانه، اعلام کرد که با توجه به روابط "ویژه و منحصر به فرد کشورش با اسرائیل"، به عمد این رژیم را به عنوان مقصد اولش در این سفر انتخاب کرده است. وی همچنین تأکید کرد: "نباید اجازه دهیم فجایع هولوکاست فراموش شود" . در اینجا باید پرسید که این هولوکاست در کجا رخ داده است؛ در فلسطین یا آلمان؟ اگر در آلمان رخ داده است، گناه ملت فلسطین چیست که باید تاوان جنایتی را که اجداد بربوک مرتکب شده اند، بدهند؟ و حال که بربوک چنین احساسات لطیفی دارد چرا ذره ای از این اشک های تمساح را برای قربانیان هولوکاست هایی که نظامیان صهیونیستی در طول 75 سال گذشته علیه ملت فلسطین مرتکب شده اند، نمی ریزد.
  • تلاش بربوک برای اینکه خود را دلسوز ملت سوریه نشان دهد، حرکتی نفرت انگیز و سخیف است زیرا همه جهانیان می دانند که آلمان چه کارهایی کرده است؛ این کشور همان است که در زمان جنگ تحمیلی، بمب شیمیایی در اختیار صدام قرار داد تا علیه دو ملت ایران و عراق استفاده کند.
  • جهانیان می دانند که آلمان جزء اولین کشورهایی است که از جنگ علیه سوریه و با پول و سلاح حمایت و از داعش پشتیبانی کرد آنهم فقط به خاطر خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی با هدف تضعیف و تجزیه سوریه و آواره کردن ملتش. این کشور هنوز هم به دنبال اهداف خود است و هنوز امیدوار است که این اهداف تحقق یابند به همین دلیل است که با این شدت با از سرگیری روابط سوریه با کشورهای عربی مخالفت می کند.
  • دو رویی غرب دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ حتی آن دسته از کشورهای عربی که در ابتدا فریب این ماهیت دو رو را خورده و در حمله به سوریه شرکت کرده بودند، اکنون می کوشند با از سرگیری روابط با این کشور، اشتباهات گذشته خود را تصحیح کنند و دیگر کوچکترین اهمیتی به مواضع غرب نمی دهند.

پربیننده ترین خبرها