گفتگوی خبرنگار العالم با مردم سوریه پس از بازگشت به اتحادیه عرب

شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 22:35

با ورود سوریه به مرحله جدید، که در بازگشت آن به اتحادیه عرب و لغو محاصره عربی علیه این کشور نمود پیدا کرد، خوش‌بینی بزرگی در میان محافل رسمی و مردمی در سوریه درباره آینده این کشور حاکم شده است.

العالم- سوریه

به گزارش خبرنگار العالم، به دنبال بازگشت کرسی سوریه در اتحادیه عرب و لغو محاصره عربی علیه آن بعد از سال‌ها انزوا به‌ویژه در منطقه عربی، شهروندان سوری نسبت به آینده کشورشان احساس خوش‌بینی می کنند.

یک جوان سوری در دمشق به خبرنگار العالم گفت: بعد از 12 سال جنگ و محاصره علیه سوریه، این امر یک دستاورد بزرگ و جدی تلقی می‌شود و نویدبخش مرحله‌ای جدید و بازگشت سوریه به وضعیت قبل از جنگ است.

یک زن جوان سوری نیز به تلویزیون العالم گفت: بعد از سال‌ها محاصره تحمیلی علیه سوریه و تحمیل سختی و بحران بر مردم و مقاومت ملت، تاریخ روز گذشته یک پیروزی بزرگ برای سوریه و ملت سوریه تثب کرد بله حضور بشار اسد، رئیس‌جمهوری در اجلاس عرب در جده.

به رغم مخالفت آمریکا با عادی‌سازی کشورهای عربی با سوریه و حتی وضع قوانینی سختگیرانه علیه کشورهایی که با سوریه روابط برقرار کنند، ملت سوریه بازگشت کشورشان به اتحادیه عرب را پیروزی بزرگ می‌داند.

دیگر شهروند سوری به خبرنگار العالم گفت: ما مردم و دولت سوریه قربانی بودیم و واقعیت‌های موجود، ما را خوش‌بین کرده است.

یک شهروند عراقی مقیم سوریه نیز خاطرنشان کرد: در نظر شهروندان عرب، سوریه یک کشور مقاومت است بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بسیار ضروری است و این آرزوی هر شهروند عربی بوده است زیرا نمی‌توان از سوریه بی‌نیاز بود.

سوریه با مقاومت و ایستادگی فصل‌های تلخی از تاریخ جنگ را پشت سر گذاشت و اینک وارد مرحله جدیدی از یکپارچگی و همگرایی شده است بدون اینکه آرمان‌ها و اصول آن دستخوش هرگونه تغییراتی شود.

پربیننده ترین خبرها