چرا رژیم اسراییل نگران نزدیکی روابط ایران و مصر است؟

چرا رژیم اسراییل نگران نزدیکی روابط ایران و مصر است؟
شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 22:57

خبر: یائیر لاپید، رهبر به اصطلاح مخالفان کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی چند روز پیش در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: نزدیک شدن مصر و ایران با منافع «اسرائیل» و منطقه در تضاد است.

العالم - ایران

تحلیل:

- این تنها موضع گیری صهیونیست ها در خصوص احتمال تفاهم بین ایران و مصر و احیای روابط بین دو کشور، نیست. سمدار بيری، تحلیلگر صهیونیستی در امور عربی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت: فرستادگان اسرائیل به صورت مخفیانه به مصر هجوم می‌آورند تا توضیح دهند که چرا باید جلوی این اقدام، یعنی نزدیک‌شدن ایران و مصر، گرفته شود.

- ما چندان به گزارش های روزنامه های رژیم اشغالگر استناد نمی کنیم، زیرا آنها مملو از دروغ هستند. اما در این باره می دانیم که برقراری هر گونه روابط عربی-عربی یا عربی-ایرانی قطعاً به نفع اسرائیل نیست. مسلما این رژیم هنگام برقراری روابط با ثبات بین کشورهای عربی و نیز کشورهای عربی با ایران از امنیت و ثبات برخوردار نخواهد بود درحالی که اختلافات، بحران ها و درگیری های کشورهای منطقه فضای ایده آلی برای این رژیم غاصب و اشغالگر است.
ـ اظهارات سمدار بيری، تحلیلگر صهیونیستی در امور عربی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» دروغی آشکار است، مصر کشوری نیست که دیگران به آن دیکته کنند که چه رویکردی به‌ویژه درخصوص مسائل حاکمیتی که با منافع ملتش پیوند خورده باشد، انجام دهد. شواهد زیادی وجود دارد که این واقعیت را مورد تایید قرار می‌دهد؛ زیرا حتی فشارهای آمریکا را در صورت تضاد با منافع خود نادیده می‌گیرد. چه رسد به اینکه اجازه بدهد رژیمی مانند رژیم صهیونیستی در روابط آن با دیگر کشورها مداخله کند.
-لاپید درست می‌گفت که «همگرایی مصر و ایران با منافع رژیم صهیونیستی در تضاد است»؛ منافع این رژیم با منافع مصر و به طور کامل با دیگر کشورهای منطقه در تضاد است ولی آنچه که لاپید فراموش کرده این است که کشورهای منطقه، به‌ ویژه بعد از آشتی ایران و سعودی- که با وساطت چین، عراق و سلطنت عمان انجام شد- و نیز همگرایی عربی- عربی، در حال بازترسیم روابط فیمابین هستند و جهان نیز با کنار گذاشتن نظام تک‌قطبی، به سمت نظام چندقطبی می‌رود.
-رهبران رژیم اشغالگر حق دارند که نگران همگرایی ایران و سعودی، ایران و مصر، و سوری- عربی شوند و این همگرایی در صورت تکمیل شدن، به جنایات این رژیم پایان خواهد داد و بساط را برمی چیند؛ و این بساط همان اختلافات عربی- ایرانی و عربی- عربی است و در چنین شرایطی، این رژیم به جای اینکه با وقاحت از فشارهایش برای سنگ‌اندازی در مسیر همگرایی ایرانی- مصری یا ایرانی- سعودی و یا سوری- عربی سخن بگوید، خود را منزوی و به حاشیه رانده‌شده خواهد دید.

پربیننده ترین خبرها