مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش/ مسیر اقتدار دریایی مهمترین عامل قدرت کشور ماست

يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 08:45

آیین رسمی استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش تا دقایقی دیگر با حضور سرلشکر باقری و سرلشکر موسوی در منطقه یکم این نیرو در بندرعباس برگزار شد.

العالم - ایران / سیاسی

آیین استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ملقب به ناوگروه ۳۶۰ متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران اعزامی به دور دنیا با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و خانواده های دریانوردان تا دقایقی دیگر در منطقه یکم دریایی ارتش در بندر عباس برگزار می‌شود.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز شنبه با استقبال امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و خانواده های دریانوردان در منطقه یکم دریایی نداجا در بندر عباس برگزار شد.

مسیر اقتدار دریایی مهمترین عامل قدرت کشور ماست

سرلشکر باقری در آیین استقبال از ناوگرهای ۸۶ نداجا :

- نیروی دریایی کار بزرگ و نشدنی را انجام دادند و موجب سربلندی مردم و کشورمان شدند.

- بندر بزرگ ساحلی ما در بندر عباس شاهد این افتخار بزرگ است و براستی می‌توان گفت بندر عباس پایتخت دومی برای کشورمان ایران است

- حوادث گوناگون نشان داده است که برای سربلندی میهن راهی جر طی مسیر قدرت و افتخار نداریم و این قدرت مشروع از طرف ملت به یکایک رزمندگان داده شده است.

- مسیر اقتدار دریایی مهمترین عامل قدرت کشور ماست و کشور ما برای اینکه یک قدرت دریای بزرگ باشیم چیزی کم ندارد.

- داشتن ساحل طولانی و مناسب، فن آوری های روز، ناوگان بومی، مردمی دارای فرهنگ دریایی و نیز داشتن رزمندگان و فرماندهان دلاور که دل به خدا می‌سپارند و بدون ترس از قدرت‌های بزرگ دل به دریا می‌سپارند.

امیر ایرانی: نیروی دریایی اثبات کرد ایران و ایرانی انزواگریز و تحریم‌ناپذیر است

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم دریایی بندرعباس اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش عمق راهبردی و آینده نگری در قدرت دریایی توام با حوزه نفوذ و هویت منطقه‌ای خود را تثبیت و گسترش داده است.

وی تصریح کرد:‌ مردم عزیز ایران امروز فرزندان شما در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اذن ولی امر زمان مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا برای اولین بار در تاریخ ایران با بکارگیری دانش‌های نوین و حرکت بر لبه دانش و فناوری ضمن تامین امنیت دریایی با هدف ارسال پیام صلح و دوستی با انجام 213 روز دریانوردی عملیاتی و دریانوردی سبز با ناوشکن تمام ایرانی جمهوری اسلامی ایران دنا و پایگاه شناوری جمهوری اسلامی ایران -مکران- در پهنای اقیانوس حضور یافته تا اثبات کند ایران و ایرانی انزواگریز و تحریم ناپذیر است.

اجرای ارکستر سمفونیک در عظمت دریادلان

ارکستر سمفونیک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در آیین استقبال رسمی از ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قطعه زیبا و حماسی در عظمت دریانوردی دلاور مردان ایرانی در 65 هزار کیلومتر دریانوردی به دور دنیا را به اجرا درآورد.

وصف جهاد دریایی رزمندگان و ساحل صبوری خانواده های آنان مفهوم این اجرای ارکستر سمفونیک بود.

2

فرمانده ناوگروه 86، امیر شد

ناخدا یکم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش که به دور کره زمین سفر کرده بود صبح امروز(یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه) به درجه دریادار دومی ارتقاء یافت.

این درجه توسط سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم استقبال رسمی از ناوگروه 86 ارتش به ناخدا یکم ستاد فرهاد فتاحی اعطاء شد.

روایت فرمانده از ۲۱۳ روز دریانوردی ناوگروه ۸۶

فرزاد فتاحی رییس ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز در ارائه گزارشی از سفر ناوگروه تحت فرماندهی اش به دور دنیا اظهار کرد: این ناوگروه در قالب ناو مکران، ناو دنا و یک بالگرد و یگان پهپادی به آبهای دور دنیا اعزام شد.

وی افزود: سربازان ولایت توانستند برای اولین بار با ناوشکن تمام ایرانی دنا به امر ولی زمان خود و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت خطوط کشتیرانی، اثبات خودکفایی و دانش قدرت نظامی و صنعت دریایی را نشان داده و پیام صلح و دوستی را منتقل و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در آبهای دنیا به اهتزاز درآورد.

دریادار فتاحی تأکید کرد: ما ثابت کردیم تا پای جان با عهدی که با ولایت بستیم، هستیم و دیگر نمی گوییم «می توانیم» بلکه به امر ولی زمان ما توانستیم، ما ملت ایران توانستیم و با تکیه بر توان و دانش بومی خویش توانستیم این مأموریت مهم را انجام دهیم.

وی همچنین به انجام 3 عمل جراحی در این ناوگروه با تدابیر از پیش تعیین شده و با تجهیزات موجود از جمله دو عمل آپاندیس و یک عمل شکستگی دست افسران خبر داد و گفت: دهها مأموریت متنوع نیز در قالب این ناوگروه به انجام رسید.

پربیننده ترین خبرها