دریادار رستمی در گفتگو با العالم: ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش عمق استراتژیک نیروی دریایی ایران را در جهان نشان دهد

يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 14:10

امیر دریادار «رستمی» جانشین اداره اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گشت در آب های بین المللی و پایبندی به نیروهای بین المللی، تحریم و توطئه های آمریکا را خنثی کرد.

العالم ایران

دریادار «رستمی» در مراسم جشن پهلوگیری این ناوگروه در بندرعباس به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: آمریکایی ها در سال های اخیر سیاست تهدید را در پیش گرفته اند و با تحریم اقتصادی به دنبال محدود کردن توان ایران هستند.

وی افزود: ناوگروه 86 با حضور در آب‌های بین‌المللی توانست از مرزهایی که ترسیم کرده اند عبور کند و تهدیدات دشمنان را شکست دهد و عمق استراتژیک نیروی دریایی ایران را در جهان نشان دهد.

جانشین اداره اطلاعات ارتش ایران خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدانش وقتی شاهد تکمیل گشت‌زنی نیروی دریایی ایران با رعایت قوانین بین‌المللی نیروی دریایی بودند، حمله روانی و رسانه‌ای را علیه نیروی دریایی آغاز کردند ، اما حاضران در این ناوگروه تعهد خود به قوانین بین المللی، و قانونی بودن آن را اثبات کردند..

ایران، بازگشت ناوگروه 86 را پس از هشت ماه دریانوردی در سراسر جهان، جشن می گیرد.

مراسم استقبال رسمی از گشت نیروی دریایی ارتش با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و عبدالرحیم موسوی فرمانده نیروی زمینی ارتش و دیگر شخصیت های نظامی و سیاسی در بندرعباس جنوب کشور برگزار شد..

ناوگروه 86 دیروز شنبه پس از طی مسافت 560 هزار کیلومتر وارد بندر جاسک در دریای عمان شد این گروه دریایی شامل ناوشکن دنا و ناو هلیکوپتربر مکران ساخت داخلی است.

پربیننده ترین خبرها