تداوم درگیری و افزایش کشته های سودان به 863 نفر به رغم توافق آتش بس

تداوم درگیری و افزایش کشته های سودان به 863 نفر به رغم توافق آتش بس
دوشنبه 1 خرداد 1402 - 14:41

سندیکای پزشکان سودان اعلام کرد آمار کشته شدگان غیر نظامی در این کشور از زمان آغاز درگیری ها بین ارتش و نیروهای واکنش سریع تا الان به 863 نفر رسیده است.

العالم - آفریقا

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به رغم توافق جدید آتش بس، سندیکای پزشکان سودان امروز (دوشنبه) در بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود ضمن اعلام این خبر، گفت: درگیری ها بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در سی و چهارمین روز پیاپی ادامه دارد و افزایش تعداد قربانیان را در پی داشته است.

این سازمان غیر دولتی در بیانیه خود خاطرنشان کرد که تعداد کشته شدگان غیر نظامی از ابتدای درگیری ها تا الان به 863 نفر و تعداد مجروحان به 3531 نفر رسیده است.

در این بیانیه تأکید شده است که کشته ها و مجروحان زیادی در این کشور وجود دارند که هنوز در آمارها لحاظ نشده و در این گزارش به حساب نیامده اند؛ زیرا " با توجه به دشواری نقل و انتقال و اوضاع امنیتی کشور، به بیمارستان منتقل نشده اند".

به رغم امضای چندین توافق آتش بس بین دو طرف، درگیری همچنان ادامه دارد. این در حالی است که هر یک از دو طرف سعی می کنند مواضع خود را در خارطوم و شهرهای اصلی تحکیم ببخشند.

نمایندگانی از ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی واکنش سریع روز یکشنبه (31 اردیبهشت) توافقنامه آتش بس کوتاه مدتی را در جده با نظارت آمریکا و عربستان سعودی امضا کردند.

امضای این توافقنامه پس از 5 هفته جنگ ویرانگر داخلی محقق شده است، طبق بیانیه مشترک عربستان و آمریکا، این توافق آتش بس از امروز (دوشنبه) به مدت 7 روز وارد مرحله اجرایی می شود و در صورت موافقت دو طرف قابل تمدید است.

بر اساس بیانیه دوجانبه، دو طرف برای تحویل و توزیع کمک‌های بشردوستانه، بازگرداندن خدمات اولیه و خروج نیروهای خود از بیمارستان‌ها و تأسیسات عمومی و همچنین عبور ایمن ارائه دهندگان کمک های بشردوستانه و کالاها موافقت کردند.

هر دو طرف به نمایندگان عربستان سعودی و آمریکا تعهد دادند در مدت اخطار 48 ساعته پس از امضای توافقنامه و قبل از شروع آتش بس به دنبال هیچ دستاورد نظامی نباشند.

پربیننده ترین خبرها