دعوت پوتین از کشورهای مستقل برای معماری نوین امنیت جهانی

دعوت پوتین از کشورهای مستقل برای معماری نوین امنیت جهانی
چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 14:27

رئیس جمهور روسیه از کشورهای مستقل دعوت کرد که برای معماری نوین سازوکار تأمین امنیت و تقویت ثبات در جهان، همکاری های نزدیکی را دنبال کنند.

العالم - اروپا

ولادیمیر پوتین چهارشنبه در پیام تصویری به نشست افتتاحیه یازدهمین اجلاس امنیت بین الملل که با حضور نمایندگان عالی امنیتی ۱۰۱ کشور جهان در مسکو در حال برگزاری است، اظهار داشت: بهترین جایگزین برای سیاست مخرب شانتاژ و تهدید ، تحکیم ثبات در جهان و دستیابی به یک مفهوم و سازوکار تأمین امنیت مشترک در شرایط کنونی است.

رئیس جمهور روسیه گفت: در حالی که کشورهای غربی آشکارا به‌دنبال تشدید تنش و دامن زدن به ناامنی در جهان هستند، کشورهای مستقل از آسیا تا آفریقا باید به بنا نهادن سازوکار فرایند تأمین امنیت پایدار برای همه کشورها کمک کنند.

پوتین اظهار داشت: روسیه و متحدان این کشور به شکل گیری جهانی عادلانه تر دست خواهند یافت و مدل تبعیض آمیز توسعه برای همیشه از بین خواهد رفت.

رئیس جمهور روسیه گفت: جهانی چند قطبی و عادلانه را پیش رو داریم و ایدئولوژی نازیسم و افراط‌گرایی ناچار به تاریخ خواهد پیوست.

یازدهمین اجلاس سالانه «امنیت بین‌الملل» با حضور دبیران شورای امنیت ملی، مشاوران روسای جمهور کشورها در امور امنیت ملی، فرماندهان سرویس‌های ویژه و سازمان‌های مجری قانون از ۱۰۱ کشور جهان چهارشنبه سوم خردادماه جاری در مسکو آغاز به کار کرد.

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه، شوگالف نماینده تام الاختیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه در ناحیه مرکزی فدرال و واربیف استاندار استان مسکو از جمله مقامات روسی حاضر در آیین آغاز به کار این کنفرانس بودند.

علاوه بر برپایی نشست های عمومی و کمیته‌های تخصصی ، این اجلاس محل رایزنی و مذاکره دوجانبه و چندجانبه بین مقامات شرکت کننده است.

در نشستی که روز چهارشنبه به ریاست دبیر شورای امنیت روسیه و در غیاب نمایندگان رسانه ها برگزار خواهد شد، موضوع "روندهای اصلی در توسعه وضعیت بین المللی: فرصت ها و تهدیدات جدید" بررسی خواهد شد.

مشکلات مربوط به تأمین امنیت جهانی غذا نیز بعدازظهر چهارشنبه در نشست هیات های عالی رتبه امنیتی شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مسکو بررسی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تشکیل سیستم امنیت اطلاعات بین المللی به عنوان مبنایی برای جلوگیری از درگیری های بین دولتی در فضای مجازی و همکاری های بین المللی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر از محورهای بحث و گفت و گو در روز دوم این اجلاس عنوان شده است. جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از اعضای فعال این نشست معتبر امنیتی ، طی ۱۰ دوره‌ گذشته در سطح دبیر شورای عالی امنیت ملی در اجلاس سالانه شرکت می‌کرد، اما امسال به دلیل تغییر و تحول در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به نمایندگی از کشورمان حضور دارد.

این کنفرانس بین المللی را شورای امنیت روسیه برگزار می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها