افشای رسوایی دخالت انگلیس در امور داخلی ایران و دیگر کشورها

افشای رسوایی دخالت انگلیس در امور داخلی ایران و دیگر کشورها
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 12:40

زمانی که ایران، انگلیس و تعدادی از کشورهای غربی را متهم می‌کرد که در ایجاد شورش‌ها، حملات، انفجارها و قتل‌هایی که در برخی شهرهای ایران رخ داد، نقش داشته اند، برخی تهران را متهم می‌کردند که به دلیل اهداف سیاسی می‌خواهد آنچه در داخل کشور اتفاق می‌افتد را با خارج مرتبط کند. اما آنچه یک سازمان انگلیسی چند روز پیش فاش کرد، صحت گفتار ایران درباره انگلیس را تایید کرد.

العالم - اروپا

سازمان مبارزه با خشونت مسلحانه (EOAV) مستقر در لندن در گزارشی فاش کرد که «یگان ویژه بریتانیا» موسوم به «MI6» در بسیاری از کشورهای جهان در اقداماتی منجر به سرنگونی دولت‌ها، قتل‌ و شورش‌ دست داشته است.

این سازمان انگلیسی فاش کرد که یگان ویژه بریتانیا به طور مخفیانه ماموریت های بسیاری را در استونی، ایران، لیبی، پاکستان، روسیه، سوریه و اوکراین انجام داده اند. همچنین این سازمان در کشتار عمدی شهروندان در عراق و سوریه، سرپوش گذاشتن بر کشتار غیرنظامیان در افغانستان و سرپوش گذاشتن بر عملیات در یمن دست داشته است.

گزارش این سازمان همچنین نقش خطرناک یگان ویژه بریتانیا را در لیبی، نحوه مشارکت این نیروها در کشتار سال 2011 توسط معمر قذافی رهبر سابق لیبی، مداخله مستقیم در جنگ علیه سوریه، آموزش تروریست ها، ارائه اطلاعات به آنها و کمک به تروریست ها برای طراحی عملیات علیه مردم سوریه آشکار کرد.

نکته قابل توجه در این گزارش، مشارکت یگان های ویژه بریتانیا در درگیری های مختلف منطقه ای معمولا به صورت مخفیانه و بدون تایید قبلی پارلمان انجام شده است، بدین معنی که یگان ویژه بریتانیا دور از چشم پارلمان انگلیس در پشت صحنه بسیاری از اقدامات تروریستی در سایر کشورهای جهان قرار دارد.

نکته دیگر این که بریتانیا با ادعای «مهد دموکراسی» بودن، برای گسترش آن در جهان، «مبارزه» می کند و همزمان مقامات انگلیسی دور از چشم پارلمان این همه جنایت را علیه سایر کشورها و مردمان آن انجام می دهند.

به عبارت دیگر یگان ویژه بریتانیا دستورات غیرقانونی و خلاف قانون اساسی را به راحتی اجرا می کند و اگر جاسوسان آنها به دست برخی دولت ها بیفتند، می بینیم که انگلیس با سر و صدا کردن و هوچی گری، دنیا را زیر و رو می کند و لفاظی های تکراری و همیشگی خود را در مورد نقض حقوق بشر مطرح می کند که شهروندانش به ناحق توسط آن دولت ها دستگیر شده اند، اما این بار این اتهام از سوی کشورهای هدف و مقصد اقدامات تروریستی انگلیس به لندن وارد نشده، بلکه از سوی یک سازمان انگلیسی مطرح گردیده است. این امر چهره زشت انگلیس را که نمی خواهد از اقدامات استعماری خود دست بردارد، به خوبی آشکار نمود.

پربیننده ترین خبرها