در اعتراض به وضعیت یک رهبر فلسطینی؛

۴۰ اسیر فلسطینی اعتصاب غذا می‌کنند

۴۰ اسیر فلسطینی اعتصاب غذا می‌کنند
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 16:50

مرکز فلسطینی حنظله فعال در امور مربوط به اسیران فلسطینی مستقر در زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کرد  که ۴۰ اسیر فلسطینی قصد دارند در اعتراض به شرایط خود، اقدامات مختلف از جمله اعتصاب غذا را پیش بگیرند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

این مرکز اعلام کرد که این اسیران از جبهه مردمی آزادی فلسطین هستند که قصد دارند روش های مبارزاتی مختلف از جمله اعتصاب نامحدود غذا اتخاذ کنند.

مرکز حنظله اعلام کرد: این تصمیم اسیران فلسطینی در اعتراض به اقدامات تازه بخش زندان های رژیم صهیونیستی علیه "احمد سعدات"دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین و جدا کردن وی از سایر زندانیان صورت می گیرد.

خبرگزاری سما نیوز در خبری دیگر اعلام کرد که سه جوان فلسطینی اسیر به نام های الشبّان علی شریف، خالد شریف و رضی شریف را به این شرط بزودی آزاد خواهد کرد که به مدت ۴۵ روز از منطقه مسجد الاقصی دوری کنند.

ادامه فشارها و سرکوب های رژیم صهیونیستی علیه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین در حالی است که "تور وینسلاند" سخنگوی کمیسیاری سازمان ملل در خاورمیانه نسبت به بحران تامین مالی برای کمک های غذایی فوری به فلسطینی ها هشدار داده است.

بازداشت خودسرانه و نقض آشکار حقوق زندانیان و اعمال فشار و تهدید به اسرای فلسطینی باعث شده است بسیاری از آنان در اعتراض به این اقدامات و نیز سکوت مجامع جهانی دست به اعتصاب غذا بزنند.

به گزارش ایرنا، اواسط اردیبهشت ماه امسال «شیخ خضر عدنان» اسیر فلسطینی پس از ۸۶ روز که دست به اعتصاب غذا زده بود در زندان‌های رژیم صهیونیستی شهید شد.

منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که خضر عدنان یک هفته قبل از فوت و بعد از وخیم شدن اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند.

باشگاه اسیران فلسطین نیز به رسما با اشاره به وخامت حال خضر عدنان، هشدار داده بود که او هر لحظه ممکن است به شهادت برسد اما ادامه بی توجهی رژیم صهیونیستی به حقوق این زندانی، باعث شد وی در سلول خود جان به جان آفرین تسلیم کند.

پربیننده ترین خبرها