المشاط: آزادسازی جنوب لبنان یک نقطه عطف استراتژیک بود

المشاط: آزادسازی جنوب لبنان یک نقطه عطف استراتژیک بود
پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 - 20:04

رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز پنجشنبه در پیامی به ملت، ارتش و حزب الله لبنان، «عید مقاومت و آزادسازی» جنوب لبنان را تبریک گفت و افزود: این آزادسازی یک نقطه عطف استراتژیک و الهام بخش آزادگان جهان بود.

العالم - یمن

«مهدی المشاط» در پیام تبریک خود به لبنان افزود: یمن با احترام فراوان به خالقان روز مقاومت و آزادی جنوب لبنان و همچنین رهبران و مردمی که در این راه مقاومت کردند، می ‌نگرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصرحی کرد: روز مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان به عنوان نقطه عطف استراتژیک در همه سطوح، الهام بخش آزادگان جهان بود.

المشاط ادامه داد: ما مجددا بر مواضع ثابت خود در قبال لبنان و حق این کشور برای بازپس گیری آنچه از مناطق اشغالی آن باقی مانده است تأکید می‌کنیم و امیدواریم با انتخاب رئیس جمهور لبنان و بازگشت نظم به نهادهای رسمی، این کشور از مرحله خلاء قدرت عبور کند.

لبنانی ها هر سال روز ۲۵ ماه مه را با عنوان عید مقاومت و آزادسازی که یادآور پیروزی مقاومت لبنان و فرار صهیونیست ها از خاک لبنان است، جشن می گیرند.

هر چند هنوز بخش هایی از خاک لبنان مانند کفرشوبا و مزارع شبعا در اشغال صهیونیست ها قرار دارد، اما مقاومت لبنان بخش اعظم خاک جنوب لبنان را که از سال ۱۹۷۸ میلادی در اشغال صهیونیست ها بود، آزاد کرد.

پربیننده ترین خبرها