گزارش تحقیقاتی روزنامه آمریکایی درباره نقض قوانین بین المللی در ترور فلسطینیان

گزارش تحقیقاتی روزنامه آمریکایی درباره نقض قوانین بین المللی در ترور فلسطینیان
شنبه 6 خرداد 1402 - 15:48

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارشی را درباره تیراندازی مستقیم نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطین و قتل آنها به ویژه کودکان منتشر کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

در این گزارش آمده است که حمله نظامیان اسرائیلی به مناطق مسکونی در کرانه باختری، تبدیل به پدیده ای روزمره و عادی شده است که اغلب در شب اتفاق می افتد و به بازداشت تعدادی از شهروندان می انجامد اما امسال و در سایه راستگراترین و افراطی ترین کابینه رژیم صهیونیستی، حملات روزمره نظامیان این رژیم به مناطق مسکونی پر جمعیت مثل جنین در شمال کرانه باختری دو چندان شده است.

این روزنامه، 15 ویدیو از حمله خشونت بار صهیونیست ها به شهر جنین در روز 16 مارس گذشته را که به شهادت 4 فلسطینی انجامید مورد ارزیابی قرار داده است. این ویدیوها از دوربین های مداربسته مغازه های اطراف محل حمله نظامیان صهیونیست به دست آمده اند. این روزنامه همچنین اظهارات تعدادی از شاهدان عینی را هم جمع آوری کرده است و به نقل از تعدادی از کارشناسان اعلام کرده است که حمله نظامیان صهیونیستی به جنین در 16 مارس، نقض صریح و آشکار منع بین المللی قتل خارج از چارچوب قانون است مخصوصا که قربانیان در لحظه ترور، هیچ تهدیدی علیه نظامیان صهیونیست به حساب نمی آمدند.

فیلیپ الستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدامهای فراقضایی پس از بررسی شواهد و مدارک موجود گفته است: "می توان با اطمینان گفت این اعدام ها کاملا فراقضایی بوده اند".

مایکل لینک، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین هم گفت: طبق معاهدات بین المللی این قتلها غیر قانونی است و چیزی که غیر قانونی بودن آن را بیشتر نشان می دهد، این است که ترور این شخصیت ها در محیط شهری پر جمعیت صورت گرفته است.

در این روزنامه تصریح شده است که برخی اسناد محرمانه آمریکایی که به تازگی در پلت فورم دیسکورد منتشر شده اند حکایت از ترس آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تیراندازی به غیر نظامیان است که همه تلاش های بین المللی برای آرام کردن اوضاع منطقه را خنثی می کند.

پربیننده ترین خبرها