وحشت صهیونیست ها از رزمایش حزب الله با تمرکز بر جنگ زمینی

وحشت صهیونیست ها از رزمایش حزب الله با تمرکز بر جنگ زمینی
چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 10:55

رزمایش های نظامی نیروی زمینی حزب الله لبنان در جنوب این کشور و نزدیک مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، نگرانی بی سابقه ای را در رژیم صهیونیستی به خصوص ارتش این رژیم ایجاد کرده است؛ زیرا علاوه بر اینکه عظیم ترین و سازمان دهی شده ترین رزمایش در نوع خود است، معرف قدرت نظامی بسیار پیشرفته حزب الله به خصوص در جنگ زمینی است.

العالم - جهان اسلام

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم با انتشار سرمقاله ای به تحلیل رزمایش حزب الله و واکنش های رژیم صهیونیستی به این رزمایش پرداخت و نوشت:

ژنرال اهارون حلیفا، فرمانده سازمان جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی سالانه هرتزیلیا گفته بود " حزب الله – آن طور که از این رزمایش ها پیداست – برای اعزام نیروهای ویژه خود به شهرک های الجلیل و اسیر کردن نظامیان اسرائیلی برنامه ریزی می کند. آنها در رزمایش اخیر خود از پهپاد و سلاح "موتور سواران" استفاده کرده اند و این نشان می دهد که آنها در حال تبدیل شدن از مدافع لبنان به فاتحان الجلیل هستند و سید حسن نصر الله، دبیر کل این حزب رفته رفته در حال ارتکاب اشتباهی است که که می تواند کل منطقه را درگیر جنگ بزرگ کند."

نکته قابل توجه در مورد این رزمایش ها، عدم استفاده از موشک نقطه زن و تمرکز بر جنگ زمینی و به عبارت دیگر حمله به نقطه ضعف و ضعیف ترین بخش ارتش این رژیم یعنی نیروی زمینی آن است و این امر نشان از وجود مغزهای نظامی و استراتژیک نخبه در اتاق عملیات حزب الله و حضور سردارانی در این اتاق عملیات دارد که شناخت بسیار دقیقی از نقاط ضعف ارتش رژیم صهیونیستی دارند.

منظور این ژنرال صهیونیستی از اینکه حزب الله از دفاع به حمله تغییر وضعیت داده است اشاره به مشارکت چشمگیر نیروی بسیار زبده "قوات الرضوان" دارد که به خاطر حضور در سوریه و مشارکت در جنگ بسیار دشوار با گروه های مسلح تروریستی وابسته به آمریکا و کشورهای عربی در سوریه به توانمندی های رزمی بالایی دست یافته است.

به گفته یک منبع موثق لبنانی نزدیک به فرماندهی مقاومت، گردان الرضوان احتمالا نوک پیکان حمله زمینی به مرزهای شمال الجلیل نه تنها برای اسیرگیری از نظامیان صهیونیستی، بلکه آزادسازی اراضی اشغالی و استقرار در این اراضی خواهد بود.

این منبع موثق به گردان فلسطینی "احرار الجلیل " که توسط حزب الله از میان زبده ترین نیروهای مقاومت فلسطین انتخاب شده و در اردوگاه هایی در جنوب لبنان آموزش دیده اند اشاره و خاطرنشان می کند که این گردان قرار است در کنار گردان الرضوان – منسوب به شهید عماد مغنیه – در عملیات زمینی برای آزادسازی الجلیل مشارکت کند.

نکته قابل توجه دیگر این است که سه تن از ژنرال های صهیونیستی طی سخنانی در کنفرانس امنیتی روز سه شنبه هرتزیلیا در تشریح خطرات رزمایش های حزب الله برای این رژیم، به این مسأله اشاره می کنند که این رزمایش در چارچوب تحرکات قریب الوقوع نظامی ایران آنهم پس از موفقیت های سیاسی این کشور در سطح منطقه از جمله توافق با عربستان و از سرگیری روابط با اغلب کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و حتی مصر – در آینده نزدیک - صورت می گیرد.

ژنرال "هرتزل لوی"، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم در همین کنفرانس بر عزم این رژیم برای حمله نظامی به ایران تأکید کرد و گفت: " ما می توانیم این کشور را بزنیم " او با اشاره واضح و صریح به حزب الله گفت "ما از تحرکات ایران و آنچه که در کنار ما ساخته است غافل نیستیم". وی افزود: "ایران به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه غنی سازی اورانیوم برای ایجاد قدرت هسته ای دست یافته است... تحولات منفی و نگران کننده ای در این زمینه رخ داده است که ممکن است ما را ناچار به حمله کند".

اما یواف گالانت، وزیر جنگ کابینه نتانیاهو در سخنان دوشنبه شب خود قدری واضح تر از اینها صحبت کرد و گفت: "برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای همه گزینه ها باید روی میز باشد." وی این کشور را به راه انداختن جنگ فرسایشی علیه این رژیم توسط "وکلای خود" در جنوب لبنان متهم کرد.

ژنرال حلیفا، فرمانده سازمان جاسوسی نظامی این رژیم هم گفت: "ایران تنها تهدید جدی و واقعی علیه اسرائیل است و درگیری با این کشور باید مستقیم باشد ". وی همچنین در سخنان خود به رزمایش زمینی حزب الله هم اشاره کرد.

عجیب اینکه اظهارات این سه ژنرال درباره هراس این رژیم از ایران، با واکنش های شدیدی در میان دوستان آمریکا در لبنان مواجه شده است. به طوری که به سرعت شروع به انتقاد از رزمایش مقاومت لبنان کرده و آن را نوعی تنش زایی آنهم در فضای جدید در جهان عرب و تهدیدی برای امنیت لبنان و ناقض سیاست "بی طرفی" لبنان دانستند؛ سیاستی که خودشان اختراع کردند تا بر سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی که لبنان را به مرحله سقوط کامل در همه زمینه ها رسانده اند، سرپوش بگذارند.

از سرگیری تهدیدهای "اسرائیل" علیه ایران دیگر هیچ اثری ندارد. ما طی بیست سال گذشته، ده ها بار این تهدیدها را شنیده ایم و تردیدی نداریم که تهدیدهای جدید هم تأثیری بر ایران و حزب الله و دیگر گروه های نظامی متحد این کشور به خصوص فلسطینی ها ندارد. یک مقام مسئول ایرانی چقدر به جا و به حق گفته است که: "اسرائیل چون در برابر مقاومت فلسطین شکست خورده است اکنون می خواهد این شکست را با تهدید به جنگ علیه ایران جبران کند".

به نظر می رسد رژیم صهیونیستی به خوبی مضمون دو پیام اخیر حزب الله را دریافته است؛ پیام اول، عملیات "مجیدو" بود که یکی از رزمندگان شهادت طلب حزب الله حدود یک ماه قبل یا عبور از مرز و رسیدن به یکی از شهرک های الجلیل به نام "مزنرا" انجام داد و پیام دیگر، رزمایش زمینی اخیر بود که به مناسبت سالگرد پیروزی جنگ آزادی بخش در سال 2000 اجرا کرد.

سخن پایانی اینکه اگر تهدیدهای "اسرائیل" واقعی باشند، منطقه در انتظار نخستین حمله این رژیم و پاسخ قاطعانه و دندان شکن از چندین جبهه به خصوص جبهه ایران است؛ ضرب المثل جالبی داریم با این مضمون که "سنگ بزرگ علامت نزدن است".. والله اعلم

پربیننده ترین خبرها