کشته شدن 30 شبه نظامی در درگیری سنگین با نیروهای امنیتی هند در «مانیپور»

کشته شدن 30 شبه نظامی در درگیری سنگین با نیروهای امنیتی هند در «مانیپور»
يکشنبه 7 خرداد 1402 - 23:14

مقامات هندی از درگیری نیروهای امنیتی با شبه نظامیان در ایالت «مانیپور» در شمال شرقی هند خبر دادند.

العالم - آسیا

مقامات هندی از درگیری خونین نیروهای امنیتی با شبه نظامیان در ایالت «مانیپور» در شمال شرقی این کشور در مرز با میانمار خبر دادند.

به نوشته روزنامه «ایندیا تودی» «بیرن سینگ» مقام ارشد مانیپور روز یکشنبه گفت که دستکم ۳۰ تروریست در مناطق مختلف کشته شده‌اند. وی گفت که تروریست‌ها از سلاح‌های مختلف علیه غیرنظامیان در در این ایالت استفاده کرده بودند. به گفته وی، در این درگیری شماری نیز دستگیر شده‌ا‌ند. این درگیری‌ها پس از سازماندهی راهپیمایی همبستگی قبیله‌ای در نواحی تپه رخ داد. معترضان مخالف تقاضاهای قوم «مته» بودند.

قبیله مته به دنبال به دست آوردن وضعیت «طبقه ثبت شده» در مانیپور است. این وضعیت به اعضای این قوم امتیازات زیادی از جمله هنگام درخواست شغل و ورود به موسسات آموزش عالی می‌دهد. قوم «مته» ۵۳ درصد جمعیت مانیپور را تشکیل می‌دهند. قبایل «نوگاس» و «کاکیس» باقی مانده جمعیت را تشکیل می‌دهند و در نواحی تپه‌ای ساکن هستند. مانیپور دارای اقتصاد کشاورزی قابل قبولی است و توان قابل توجهی در تولید نیروی برق دارد.

در مانیپور اخیرا خشونت‌های قبیله‌ای به شدت افزایش یافته و مقامات محلی مجبور شدند در روزهای گذشته برای کنترل اوضاع اینترنت را قطع کنند. با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از وقوع درگیری‌ها در مانیپور، ناآرامی‌ها همچنان در این ایالت ادامه دارد. در پنجشنبه گذشته در درگیری تازه‌ای در مانیپور یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

به گزارش فارس، به دنبال ناآرامی‌ها در این منطقه ژنرال «مانوج پانده» رئیس ستاد مشترک هند روز یکشنبه وارد مانیپور شد و از نزدیک شاهد اوضاع بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها