هیاهوی گروهک تروریستی منافقین برای جلوگیری از آزادی حمید نوری

دوشنبه 8 خرداد 1402 - 14:59

جلسات دادگاه استیناف برای بررسی پرونده حمید نوری که به اتهامات واهی و به طور غیر قانونی دستگیر، زندانی و به حبس ابد محکوم شده است، در سوئد در حال برگزاری است.

العالم - ایران ـ سیاسی

گروهک تروریستی منافقین که اتهاماتی واهی را علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در بازداشتگاه‌های سوئد، مطرح کرده به شدت نگران آن است که این پرونده هم مثل پرونده اسد الله اسدی، دیپلمات ایرانی که در بلژیک زندانی بود، به آزادی وی از زندان استکهلم ختم شود.

چند روز پس از آزادی اسد الله اسدی، دیپلمات ایرانی از زندان بلژیک با میانجی گری عمان، موضوع پرونده حمید نوری –زندانی ایرانی در سوئد که به حبس ابد محکوم شده است – دوباره در رسانه های وابسته به عناصر مخالف جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است؛ آنها از آن می ترسند که ماجرای آزادی اسدی که 5 سال به طور غیر قانونی در بلژیک زندانی شده بود، برای حمید نوری هم تکرار شود.

گروهک تروریستی منافقین (مجاهدین خلق) و دیگر عناصر مخالف جمهوری اسلامی ایران با راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی، می کوشند مانع امضای توافقنامه مبادله اسرای دیگری این بار با سوئد شوند.

گفتنی است همین گروهک تروریستی عامل بازداشت غیر قانونی حمید نوری حدود 4 سال قبل در فرودگاه استکهلم بود. این گروهک ضمن وارد آوردن اتهامات بی اساس یه حمید نوری، اقدام به ساخت فیلم مستندی کردند که در آن نحوه کشاندن وی به سوئد و دستگیری او را تشریح کردند.

این در حالی است که خانواده وی فاش کرده که محاکمه او از حداقل معیارهای حقوقی و انسانی عاری بوده است. دادگاه استیناف سوئد روز هفدهم مه یازدهمین جلسه خود را برای بررسی پرونده حمید نوری تشکیل داد. دستگاه قضایی ایران اعلام کرده است که تمام تلاش خود را برای آزادی نوری به کار گرفته است و مذاکره با سوئد درباره امضای توافقنامه مبادله زندانیان ادامه دارد.

حمید نوری در نوامبر 2019 در شرایطی که بیشتر به آدم ربایی شبیه بود دستگیر شد. او در هشت ماه اول بازداشت، اجازه تماس با خانواده خود یا کنسولگری ایران را نداشت. کما اینکه مدتها در سلول انفرادی در معرض انواع شکنجه های روانی و جسمی قرار داشت و حتی اجازه ملاقات با پزشک را هم نداشت.

وی سپس به سلول دیگری منتقل شد و او را با یک زندانی روانی در یک سلول قرار دادند. او همچنان در معرض بدرفتاری قرار دارد و از ابتدایی ترین حقوق خود آنهم در کشوری که مدعی احترام به حقوق بشر است، محروم است.

پربیننده ترین خبرها