تحلیلگران عرب در گفتگو با العالم مطرح کردند؛

سرنوشت رژیم صهیونیستی درصورت حمله به ایران و آغاز جنگ سوم

سرنوشت رژیم صهیونیستی درصورت حمله به ایران و آغاز جنگ سوم
چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 09:49

کارشناسان عرب با تحلیل اقدام رژیم صهیونیستی به برگزاری رزمایش های مختلف، چنین رزمایش هایی را حاصل هراس آن از ایران و متحدانش و با هدف مصارف داخلی و بالابردن روحیه صهیونیست ها در برابر خطرات موجودیت خویش ارزیابی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

هشام جابر، کارشناس نظامی و استراتژیک، درگفت وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم رزمایش های ارتش رژیم صهیونیستی را حامل پیام سیاسی برای اطمینان بخشی به جبهه داخلی این رژیم ارزیابی کرد و گفت: هدف این رژیم از اجرای این رزمایش بالا بردن روحیه صهیونیست ها در داخل و ارسال پیامی به دشمنان این رژیم در خارج است با این مضمون که آماده دفاع از خود است.

این کارشناس نظامی و استراتژیک عرب، اظهار داشت: این رزمایش ها هر سال برگزار می شود اما زمانبندی امسال آن، حاصل هراس این رژیم از ایران است. صهیونیست ها ایران و متحدان آن را در اطراف خود، خطر اول برای موجودیت خویش می دانند لذا این رزمایش در واقع شبیه سازی جنگ در جبهه های متعدد است چون می ترسد در صورت حمله به ایران با واکنش کشورهای متحد تهران در اطراف خود مواجه شود.

وی تجاوزات مداوم این رژیم به سوریه را – که آن را از نان شب برای خود واجب تر می داند – گواه این مدعا دانست و تصریح کرد که این رژیم جرأت حمله مستقیم به خاک ایران را ندارد.

ایاد جوده، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی نیز در گفت وگو با العالم اظهار داشت: رزمایش های این رژیم با مشارکت آمریکا چیز تازه ای نیست، تنها نکته جدید در این رزمایش ها تقویت تئوری جنگ و چالش است و اینکه گفته شود که این رژیم – حال که ایران تبدیل به بزرگترین چالش برای آن شده است – آماده جنگیدن است.

جوده به تهدیدات رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به تأسیسات هسته ای ایران اشاره و تصریح کرد: رژیم اسراییل ظرف دو سال گذشته بیش از پیش از ایران ترسیده و همواره تلاش کرده است وعده های کمک و تضمین های بیشتری از آمریکا برای انجام هر کاری که لازم می داند، بگیرد.

وی تأکید کرد رژیم صهیونیستی نمی تواند برای مدت طولانی در برابر ایران بایستد مخصوصا که گزارش هایی از این رژیم حکایت از آن می کنند که در صورت آغاز جنگ سوم – جنگ با حزب الله – باید منتظر بحران های فراوان باشد چه رسد به جنگ با ایران.

پربیننده ترین خبرها