بورل: وضعیت کنونی کوزوو خطرناک است

بورل: وضعیت کنونی کوزوو خطرناک است
پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 - 02:59

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار و گفت وگو با آلبین کورتی نخست‌وزیر کوزوو در توئیتر خود نوشت: وضعیت کنونی کوزوو خطرناک است.

العالم-ارو‍پا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر چهارشنبه در حاشیه مجمع گلوب‌سِک (GLOBSEC) ۲۰۲۳ در شهر براتیسلاوا واقع در اسلوواکی با نخست‌وزیر کوزوو و میروسلاو لایچاک نماینده اتحادیه اروپا برای گفت وگو بین کوزوو و صربستان، دیدار کرد.

این دیدار قبل از شرکت کورتی در بحث درباره آینده کوزوو در کنفرانس امنیت جهانی در براتیسلاوا انجام شد.

پس از این دیدار، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتر خود خواستار کاهش تنش فوری و یافتن راه‌ حلی از طریق گفت وگو برای پیشبرد روند اجرای توافقی که از پیش حاصل شده است، شد.

بورل همچنین در پیام خود، وضعیت کنونی در شمال کوزوو را خطرناک و بی ثبات خواند.

نخست‌وزیر کوزو نیز پس از برگزاری این جلسه با اشاره به اینکه دیدار با دیپلمات‌های ارشد برای او مهم است، تاکید کرد: باید در مورد وقایع اخیر در کوزوو که توسط صربستان ایجاد شده است، شفافیت وجود داشته باشد.

کورتی افزود: این نشست مهم بود. ما باید برای اجرای توافق کوزوو و صربستان تلاش کنیم اما به عقیده من در این راه آنچنان که باید عمل نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما در تحقق این توافق، گاهی اوقات دچار رکود و گاهی اوقات از مسیر منحرف شده‌ایم و هنوز به هیچ راه‌حلی در این خصوص نرسیده‌ایم و این موضوع نه به این دلیل است که توافقی نداریم بلکه به این خاطر است که هنوز موفق نشده‌ایم توافق خود را به مرحله اجرایی برسانیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها