سرکوب تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری و زخمی شدن دهها فلسطینی

سرکوب تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری و زخمی شدن دهها فلسطینی
جمعه 12 خرداد 1402 - 20:34

در پی سرکوب تظاهرات هفتگی مردم فلسطین در محکومیت شهرکسازی رژیم صهیونیستی، امروز جمعه، ده ها فلسطینی مجروح شدند.

العالم- فلسطين

در جریان سرکوب این تظاهرات توسط نیروهای اشغالگر «اسرائیلی» در بیت دجن در شرق نابلس، یک کودک فلسطینی بر اثر پرتاب بمب گاز مجروح شد و ده ها فلسطینی دچار خفگی شدند.

احمد جبرئیل مدیر هلال احمر نابلس اظهارداشت : نیروهای اشغالگر، گلوله های فلزی با روکش لاستیکی، بمب های صوتی و گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان شلیک کردند که به زخمی شدن یک کودک از ناحیه دست و خفگی دهها فلسطینی شد.

کمیته مردمی دفاع از زمین در بیت دجن، هیات مقابله با احداث دیوار حائل و شهرک سازی و کمیته هماهنگی گروه های مقاومت در نابلس از فلسطینی ها خواستند تا برای محکومیت شهرکسازی و اعلام همبستگی با اسرا در زندانهای صهیونیستی در تظاهرات شرکت کنند.

در الخلیل نیروهای اشغالگر اسرائیلی تظاهرکنندگان خارجی که برای اعلام همبستگی در تظاهرات فلسطینیان برای بازسازی جاده الکرمل در مسافر یطا در جنوب الخلیل، مشارکت کرده بودند، بازداشت کردند.

اسامه مخمره، یکی از جوانان فلسطینی اظهار داشت: نیروهای اشغالگر، شرکت کنندگان را که خواستار باز کردن جاده ارتباطی به شهر یطا بودند، سرکوب کردند و کار را در منطقه متوقف کردند و از تکمیل روند بازسازی توسط شوراهای محلی و باز کردن مسیرها جلوگیری کردند.

در همین راستا صهیونیست ها در شهرک «متسئیر یائیر» با چرای گوسفندان خود در منطقه سمره به صدها درخت آسیب رساندند.

برخی منابع محلی اعلام کردند شهرک نشینان همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود در المسافر ادامه می دهند و گوسفندان خود را در زمین های خانواده های المخامره، الجبارین و ابو فنار چرا می کنند که به درختان زیتون و بادام و یک تاکستان خسارات زیادی وارد کرده است.

در قلقیلیه نیز تظاهراتی علیه شهرکسازی پس از نماز جمعه از مسجدی در مرکز این منطقه برگزار شد و درگیری هایی میان جوانان و نیروهای اشغالگر در کفرقدوم در شرق قلقیلیه رخ داد.

نیروهای اشغالگر، شرکت کنندگان در تظاهرات هفتگی کفرقدوم را که خواستار بازگشایی خیابان اصلی روستا شدند که از 20 سال پیش بسته شده است،سرکوب کردند.

نیروهای اشغالگر بمب های گازی به سمت تظاهرکنندگان شلیک کردند که به زخمی شدن شماری از فلسطینی ها منجرشد.

درگیری هایی نیز میان نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان از یک سو و جوانان فلسطینی از سوی دیگر در اردوگاه عین السلطان و تل اریحا رخ داد که طی آن رگباری از بمب های گاز سمی و گلوله های فلزی با روکش لاستیکی شلیک شد

ده ها شهرک نشین تحت حمایت ارتش اشغالگر به اردوگاه عین السلطان، تل اریحا و منطقه باستانی کوه هیرودس در منطقه وادی القلط یورش بردند که جوانان فلسطینی با هجوم آنها مقابله کردند.

پربیننده ترین خبرها