ویدیو؛ جنایت جنگی نظامیان صهیونیست در یورش به رام الله/ انهدام یک خانه و زخمی شدن 6 فلسطینی

ویدیو؛ جنایت جنگی نظامیان صهیونیست در یورش به رام الله/ انهدام یک خانه و زخمی شدن 6 فلسطینی
پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 - 08:18

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) برای تخریب منزل یک شهروند فلسطینی به رام‌الله یورش برد که به درگیری و زخمی شدن شش فلسطینی منجر شد. اقدام رژیم صهیونیستی در انهدام و تخریب خانه‌های مبارزان فلسطینی مجازات دسته‌جمعی و جنایتی جنگی محسوب می‌شود.

العالم ـ فلسطین اشغالی

منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر صبح امروز در اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی، خانه خانواده زندانی اسیر فلسطینی به نام فروخ را که در یک ساختمان مسکونی چهار طبقه به مساحت 250 متر مربع واقع شده و پدر و مادر این اسیر و چهار خواهر وی را در خود جای داده است، منفجر کردند.

به گفته این منابع، نظامیان اشغالگر به آپارتمان مسکونی متعلق به خانواده این اسیر فلسطینی یورش بردند و سپس با کار گذاشتن مواد منفجره بر روی دیوارها، آن را منفجر کردند.

در پی یورش سربازان صهیونیست در اوایل روز پنج‌شنبه به شهر رام‌الله در کرانه باختری اشغالی برای انهدام و تخریب خانه این شهروند فلسطینی، درگیری‌هایی در این منطقه رخ داد.
یک شاهد عینی به رویترز گفت: یک کاروان نظامی بزرگ وارد مرکز شهر رام‌الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطین شد و صدها فلسطینی نیز در این منطقه تجمع کردند.

انهدام منزل فلسطینیوی افزود: جوانان فلسطینی به سوی سربازان صهیونیست سنگ پرتاب کردند و آنها نیز به سوی جمعیت شلیک کردند. همچنین سطل‌های زباله به آتش کشیده شد و صدای آژیر آمبولانس‌ها نیز به گوش می‌رسید.
وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد دست‌کم 6 نفر برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند که سه نفر از آنها با شلیک گلوله زخمی شدند.
ارتش اسرائیل نیز خاطرنشان کرده که نیروهایش در رام‌الله برای تخریب منزل یک فلسطینی که نوامبر گذشته در قدس اشغالی بمب‌گذاری کرد، عملیاتی را انجام دادند.
در این دو انفجار، دو نفر به هلاکت رسیدند و دست‌کم 14 نفر بر اثر انفجار بمب های دست‌ساز در ایستگاه‌های اتوبوس زخمی شدند.
عبدالفتاح دلا از حزب فتح به رهبری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت: «تخریب خانه‌های مبارزان یک مجازات دسته‌جمعی است که جنایتی جنگی محسوب می‌شود و اشغالگران آن را علیه مردم ما مرتکب شده‌اند.»
رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند سیاست تخریب منازل فلسطینیان هم تنبیهی است و هم برای مهاجمان احتمالی بازدارنده است.
این در حالی است که هادی عمرو، فرستاده آمریکا در امور فلسطین ساعاتی پیش با حسین الشیخ، مقام ارشد فلسطینی دیدار کرد.
خشونت در کرانه باختری، بخشی از سرزمین‌هایی که فلسطینی‌ها به دنبال ایجاد کشور خود در آنها هستند، در سال گذشته افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی حملات نظامی خود را در بحبوحه حملات خیابانی توسط فلسطینیان در شهرهایش تشدید کرده است.
وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید از ژانویه تاکنون دست‌کم 158 فلسطینی توسط اسرائیل به شهادت رسیده اند. وزارت خارجه اسرائیل نیز می‌گوید در همین مدت 20 صهیونیست در حملات فلسطینیان کشته شده اند.

پربیننده ترین خبرها