جنگ روسیه و اوکراین تا کی ادامه خواهد داشت؟ غنایم به چه کسی می رسد؟

جنگ روسیه و اوکراین تا کی ادامه خواهد داشت؟ غنایم به چه کسی می رسد؟
جمعه 19 خرداد 1402 - 14:41

الکساندر زاسپکین، دیپلمات سابق روسیه گفت : جنگ روسیه و اوکراین طولانی مدت است، اما تعیین رویدادها و  افق تحولات سیاسی یا میدانی جنگ امکان ندارد.

العالمنظرکده

این دیپلمات سابق روس افزود: ما منتظر حمله اوکراین هستیم و به نظر می رسد این حمله از قبل آغاز شده است و امروزه همه چیز به سرنوشت این حمله بستگی دارد.

زاسپکین خاطرنشان کرد: از روز اول انتظار داشتیم آمریکا به ادامه این جنگ برای همیشه تشویق کند، زیرا اهداف شناخته شده ای دارد؛ از یک سو خسته کردن روسیه و از سوی دیگر تقویت و تحکیم تسلط آمریکا بر قاره اروپا و به این دلیل اوکراین را به این منظور علیه روسیه تحریک کردند.

وی افزود: اگر همه طرف‌ها یعنی روسیه، اوکراین و اروپا ببازند، اما خسارت آمریکا نصف است ، زیرا دستاوردهای مثبت و منفی خواهد داشت و دولت بایدن مشتاق جنگ است و به موفقیت در این جنگ دیر یا زود اعتماد کرده است.

وی درباره بمباران سد کاخوفکا، گفت : موضع رسمی روسیه مبتنی بر این است که این بمباران از طریق حمله اوکراینی انجام شده در حالی که اوکراین می گوید اطلاعات موثقی درباره عامل انفجار دارد اما تاکنون اثبات نشده است.

ریاض عید، نویسنده و پژوهشگر سیاسی هم گفت : جنگ روسیه و اوکراین طولانی مدت است و ممکن است تا سال 2027 یا 2030 ادامه یابد و حمایت غرب در گرو موفقیت این ماجراجویی اوکراین در ضدحمله ای است که آغاز کرده است.

ریاض عید تصریح کرد: ارتش روسیه طرح هوشمندانه برای تقویت مواضع خود دارد و با آگاهی کامل جنگی، نیروهای مهاجم باید 3 برابر نیروی مدافع بسیج شوند و با این طرح هوشمند روسیه، اوکراین مجبور به تخلیه مواضع خواهد شد و بدین ترتیب تمامی تانک ها و تجهیزات آن در تیررس هواپیماها و موشک های روسیه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این، ماجراجویی بزرگ زلنسکی است و این جنگ نتایج را به نفع روسیه رقم زده است، زیرا اکنون با سلاح‌های متعارف در این نبرد می‌جنگد. آمریکا می‌خواهد روسیه را فرسوده کند، اما اقتصاد روسیه همچنان رو به بهبود است و میانگین رشد اقتصادی افزایشی است. این در حالی است که اقتصاد غرب رو به افول است و آمریکا نیز پس از رای کنگره به افزایش سقف بدهی، از بحران اقتصادی بزرگی رنج می برد و همه گزارش‌ها و اقتصاددانان می‌گویند که این یک درمان موضعی برای اقتصاد متزلزل آمریکا است که اگر بتواند به پاییز برسد، ممکن است در پایان سال منفجر شود و اروپا نشان داده است که در چنگ آمریکاست و در نتیجه ممکن است اروپا هم دچار مشکل شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها