۲ کشته و ۳ زخمی در حمله داعش به مقر پلیس عراق

۲ کشته و ۳ زخمی در حمله داعش به مقر پلیس عراق
يکشنبه 21 خرداد 1402 - 13:13

حمله تروریست‌های داعش به مقر پلیس عراق در استان کرکوک 2 کشته و 3 زخمی به جا گذاشت.

العالم - عراق

منابع امنیتی عراق امروز (یکشنبه) از حمله تروریست‌های داعش به یک مقر پلیس این کشور در ساعات بامدادی خبر دادند.

به نوشته وبگاه خبری بغدادالیوم، این حمله در نزدیکی روستای «تل الورد» در منطقه «الدبس» استان کرکوک رخ داد و تروریست‌های داعشی از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین استفاده کرده و مقر نیروهای پلیس فدرال را به رگبار بستند.

در این اقدام تروریستی دو افسر کشته شده و سه سرباز دیگر نیز زخمی شدند. نیروهای امنیتی نیز پس از این حادثه اقدام به محاصره محل واقعه کردند و همزمان کمیته تحقیقی نیز در ستاد عملیات مشترک عراق برای بررسی چگونگی وقوع حمله تشکیل شده است.

یورش تروریست‌ها به این مقر پلیس در حالی است که در ماههای گذشته شرایط نسبتا آرامی در عراق حاکم بود و عملیاتی از سوی داعش مشاهده نشد.

همچنین این حمله یک روز پس از سالروز جنایت اسپایکر در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ رخ داد، جنایتی که در آن ۱۷۰۰ دانشجوی نظامی شیعه عراق به دست داعش قتل عام شدند.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در تاریخ ۳۰ اردیبهشت در مراسمی در استان نینوا در شمال غرب عراق گفت که به لطف عملیات‌های نیروهای عراقی، تروریست‌های داعش دیگر توانایی سابق را ندارند. به گفته فالح الفیاض گروهک تکفیری داعش دیگر پایگاه اجتماعی سابق را ندارد. او تعداد تروریست‌ها را ۷۰۰ نفر تخمین زد و گفت که این رقم به معنای افول داعش است.

پربیننده ترین خبرها