رکورد صادرات نظامی رژیم اسرائیل؛ سهم کشورهای عربی چقدر است؟ + فیلم

پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 - 22:15

مقامات صهیونیستی فاش کردند که در سال 2022 کشورهای سازشکار عرب یک چهارم صادرات نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی را خریداری کردند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش العالم، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صادرات تسلیحاتی این رژیم طی سال گذشته به بالاترین میزان رسیده است. آنها همچنین فاش کردند که یک چهارم فروش تسلیحات این رژیم به کشورهای عربی سازشکار و امضاکننده توافقنامه عادی سازی بوده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که بر صادرات صنایع نظامی نظارت دارد، اعلام کرد که از هر چهار معامله تسلیحاتی با کشورهای عربی، یک مورد مربوط به سامانه های هواپیمای بدون سرنشین است و «موشک‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی 19% کل صادرات را تشکیل می‌دهند».

درآمد حاصل از صادرات تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی سازشکار در سال 2021 به 853 میلیون دلار رسید و در مقایسه با 2/96 میلیارد دلار در سال 2022، از 9 به 24 درصد از کل این صادرات افزایش یافته است.

از سال 2020، پس از توافقنامه ای که با مصر در سال 1979 و اردن در سال 1994 امضا شد، رژیم اشغالگر با میانجیگری آمریکا توافقنامه هایی را برای عادی سازی روابط با امارات، بحرین و مراکش امضا کرد.

محافل صهیونیستی بر این باورند که بی‌ثباتی جهانی عامل اصلی افزایش تقاضا برای سامانه‌های دفاع هوایی، پهپادها و موشک‌های اسرائیل بوده و هست و بر لزوم ادامه حفظ آبروی رژیم صهیونیستی و تقویت توان نظامی خود تاکید می‌کنند.

این آمار به وضوح نشان می دهد رژیم صهیونیستی همواره به تداوم تنش های منطقه ای و تشدید درگیری ها و اختلافات در منطقه علاقمند است.

ناظران تاکید می‌کنند که نرخ بالای صادرات تسلیحات رژیم صهیونیستی در سال گذشته لزوماً به این معنا نیست که در سال جاری و سال‌های آینده نیز با همین نرخ ادامه خواهد داشت. به ویژه اینکه تحولات منطقه علی الخصوص نزدیکی ایران و عربستان که موفق به آرام کردن اوضاع منطقه و کاهش سرعت عادی سازی با صهیونیست ها شد، بر همکاری امنیتی ادعایی صهیونیست ها و نرخ صادرات تسلیحات این رژیم تأثیر منفی خواهد گذاشت.

پربیننده ترین خبرها