انتقاد باراک از نتانیاهو به‌خاطر 'تفاهم‌های' بین آمریکا و ایران

انتقاد باراک از نتانیاهو به‌خاطر 'تفاهم‌های' بین آمریکا و ایران
شنبه 27 خرداد 1402 - 04:17

ایهود باراک نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت که تفاهم‌های میان آمریکا و ایران مایه نگرانی و نتیجه اشتباهات بسیار بزرگ بنیامین نتانیاهو است.

العالم - فلسطین اشغالی

باراک افزود: در مورد توافق هسته‌ای ایران وضعیت نگران‌کننده و تحول بدی است زیرا تفاهم‌های بین آمریکا و ایران موضوعی نگران‌کننده و نتیجه اشتباهات بسیار مهم نتانیاهو است.

وی افزود: نتانیاهو مستقیماً مسئول عدم نفوذ ما در شرایط کنونی است؛ زیرا ایالات متحده می‌خواهد در چندین مورد به تفاهم برسد و عملا ایران کشوری در آستانه هسته‌ای است.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: آمریکا علاقه‌ای به اعتراف به آن ندارد زیرا از آن سوال می‌شود که چگونه اجازه دادید این اتفاق بیفتد بنابراین دو طرف ترجیح می‌دهند به کمترین تفاهم ممکن و نه توافق برسند تا موضوع تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یک مشکل واقعی تبدیل نشود.

باراک همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی باید قدرت عمل مخصوص به خود را حفظ کند و این بدان معنا نیست که (رژیم) اسرائیل گزینه‌های ساده‌ای برای انجام دارد؛ در حالی که آمریکا در حال تفاهم است همانند همان کاری که روسیه و چین با ایران انجام می‌دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی خط نزدیک بودن توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا را دنبال می‌کنند؛ موضوعی که هیچکدام از طرفین برجام و حتی تهران و واشنگتن آن را تأیید نکرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها