جان باختن 2 نظامی فرانسه در جریان سقوط هواپیما در جنوب این کشور

جان باختن 2 نظامی فرانسه در جریان سقوط هواپیما در جنوب این کشور
يکشنبه 28 خرداد 1402 - 21:25

دو نظامی ارتش فرانسه در جریان سقوط یک فروند هواپیما در جنوب فرانسه جان خود را از دست دادند.

العالم - اروپا

رسانه‌های فرانسه روز یکشنبه از سقوط یک فروند هواپیمای سبک در جنوب این کشور و کشته شدن سه نفر از جمله ۲ نظامی فرانسوی خبر دادند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، ارتش فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ نظامی این کشور روز شنبه بر اثر سقوط هواپیمای سبک در تپه‌ای در جنوب فرانسه کشته شدند. در گزارش ارتش فرانسه به نوع دقیق این هواپیما اشاره‌ای نشده است.

«پاتریس کامبرو» از دادستان‌های فرانسه نیز از انجام تحقیقات برای تعیین علت سقوط این هواپیما خبر داد. به دنبال سقوط این هواپیما نیروهای امدادی وآتش نشانی موفق به خاموش کردن هواپیمای آتش گرفته شدند.

اداره آمار کمیسیون اروپا گزارش کرده که بیشتر تلفات سوانح هوایی مربوط به هواپیماهای سبک، کشتی‌های هوایی، پاراگلایدر، بالگردهای کوچک و همچنین بالن‌هاست.در سوانح رخ داده برای هواپیماهای سبک، بیشترین میزان مرگ و میر با ۴۶ نفر در فرانسه رخ داده و پس از آن، آلمان با ثبت ۴۰ کشته در رتبه دوم قرار دارد.

در رویدادی مشابه، ۲ فروند جت «اف-۵ ایگل» تیم آکرو جت نیروی هوایی سوئیس حین تمرین باهم برخورد کردند. ۲ فروند هواپیمای «اف-۵ تایگر» گروه نمایش هوایی نیروی هوایی سوئیس پنجشنبه گذشته، در پرواز تمرینی باهم برخورد کردند و مهارت خلبانان‌ها مانع یک فاجعه هوایی شد.

این سانحه پنجشنبه گذشته بر فراز شهر «باآر» در مرکز سوئیس رخ داد. در این پرواز آموزشی۶ جت اف-۵ تایگر حضور داشتند. برخورد دو جت باعث جدا شدن قسمتی از دماغه یکی از هواپیماها شد. نیروی هوایی سوئیس اعلام کرد که برخورد بخشی از دماغه هواپیماها به ساختمان‌های اطراف منجر به شکستن شیشه‌های منازل و جراحت جزئی یک نفر شد.

به گزارش فارس، به دنبال این سانحه، ۶ فروند هواپیمای اف-۵ تایگر که در این آموزش شرکت کردند در پایگاه هوایی «امن» فرود آمدند

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها